تصویب یک فوریت لایحه «تشکیل شرکت مهندسی تامین تجهیزات ریلی ایران»


تصویب یک فوریت لایحه «تشکیل شرکت مهندسی تامین تجهیزات ریلی ایران»

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع سخنان مدیرعامل شرکت متروی تهران با یک فوریت لایحه تشکیل شرکت مهندسی تامین تجهیزات ریلی ایران موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران در دویست و بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در توضیح فوریت اعطای مجوز به شهرداری تهران به منظور تشکیل شرکت مهندسی تامین تجهیزات ریلی ایران گفت: پیرو ماده ۵۴ قانون پنج ساله ششم توسعه دولت موظف شده با حمایت از داخلی سازی صنعت ریلی در بخش مترو تا پایان برنامه پنج ساله عمق داخلی سازی را به ۸۵ درصد برساند.

وی ادامه داد: در سال گذشته قراردادی فیمابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران در این خصوص به امضا رسید که طبق آن شرکت مترو به نمایندگی از شهرداری تهران به عنوان مجموعه‌ای که بیشترین نیاز به قطارهای مترویی را دارد از تمام ظرفیت های داخلی در این حوزه بهره مند شود.

امام اظهار داشت: کارگروهی در این زمینه تشکیل شده و در نتیجه در یک سال گذشته اتفاقات خوبی با استفاده از ظرفیت های مهندسی داخلی کشور رخ داده است و با شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان قراردادهایی بسته شده است.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که از همه ظرفیت های موجود استفاده شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه تنها یک قطار با ۷ واگن تا به امروز ساخته شده است ابراز داشت: این فعالیت باید مستمر باشد و در ادامه کار باید شرایط لازم را برای تامین نیازهای کلان شهرها فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از شرکت پارک آبی آزادگان برای شروع این فعالیت استفاده می شود که در این خصوص بحث تاسیس مطرح نبوده و به تشکیل شرکت خواهیم پرداخت که با تغییر اساسنامه که متعاقباً طی مراحل قانونی شرکت غیرفعال باید تغییر اساسنامه بدهد تا ماهیت آن به محور تولید واگن با سطح داخلی سازی ۸۵ درصد تغییر کند بپردازیم.

امام افزود: چهار شرکت واگن سازی مترو در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد فعالیت دارند و این شرکت ها بر اساس حمایتی که باید از صنایع داخلی و ملی شود باید از همه ظرفیت هایشان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام بزرگی در حمایت از صنعت متروسازی داخلی خواهد بود که باعث می شود شرکت ها به موضوع قطعه سازی وارد شوند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران نکته حائز اهمیت در این زمینه را اولویت و فوریت ایجاد این شرکت دانست و گفت: اگر بخواهیم واگن ملی با قیمت معقول داشته باشیم باید از مونتاژ ۳۰ درصد به بالای ۸۰ درصد برسیم.

وی افزود: کسانی که دراین حوزه فعال هستند و در تولید یک رام قطار ملی مشارکت کرده اند وقتی مطمئن شوند قرارداد انبوه سازی با آنها بسته خواهد شد قیمت های متعادلی ارائه خواهند کرد.

اعضای شورای شهر پس از استماع سخنان مدیرعامل شرکت متروی تهران با یک فوریت لایحه تشکیل شرکت مهندسی تامین تجهیزات ریلی ایران با ۱۷ رای موافق از جمع ۱۷ نفر از حاضران موافقت کردند.


به گزارش خبرنگار مهر، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران در دویست و بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در توضیح فوریت اعطای مجوز به شهرداری تهران به منظور تشکیل شرکت مهندسی تامین تجهیزات ریلی ایران گفت: پیرو ماده ۵۴ قانون پنج ساله ششم توسعه دولت موظف شده با حمایت از داخلی سازی صنعت ریلی در بخش مترو تا پایان برنامه پنج ساله عمق داخلی سازی را به ۸۵ درصد برساند.

وی ادامه داد: در سال گذشته قراردادی فیمابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران در این خصوص به امضا رسید که طبق آن شرکت مترو به نمایندگی از شهرداری تهران به عنوان مجموعه‌ای که بیشترین نیاز به قطارهای مترویی را دارد از تمام ظرفیت های داخلی در این حوزه بهره مند شود.

امام اظهار داشت: کارگروهی در این زمینه تشکیل شده و در نتیجه در یک سال گذشته اتفاقات خوبی با استفاده از ظرفیت های مهندسی داخلی کشور رخ داده است و با شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان قراردادهایی بسته شده است.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که از همه ظرفیت های موجود استفاده شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه تنها یک قطار با ۷ واگن تا به امروز ساخته شده است ابراز داشت: این فعالیت باید مستمر باشد و در ادامه کار باید شرایط لازم را برای تامین نیازهای کلان شهرها فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از شرکت پارک آبی آزادگان برای شروع این فعالیت استفاده می شود که در این خصوص بحث تاسیس مطرح نبوده و به تشکیل شرکت خواهیم پرداخت که با تغییر اساسنامه که متعاقباً طی مراحل قانونی شرکت غیرفعال باید تغییر اساسنامه بدهد تا ماهیت آن به محور تولید واگن با سطح داخلی سازی ۸۵ درصد تغییر کند بپردازیم.

امام افزود: چهار شرکت واگن سازی مترو در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد فعالیت دارند و این شرکت ها بر اساس حمایتی که باید از صنایع داخلی و ملی شود باید از همه ظرفیت هایشان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام بزرگی در حمایت از صنعت متروسازی داخلی خواهد بود که باعث می شود شرکت ها به موضوع قطعه سازی وارد شوند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران نکته حائز اهمیت در این زمینه را اولویت و فوریت ایجاد این شرکت دانست و گفت: اگر بخواهیم واگن ملی با قیمت معقول داشته باشیم باید از مونتاژ ۳۰ درصد به بالای ۸۰ درصد برسیم.

وی افزود: کسانی که دراین حوزه فعال هستند و در تولید یک رام قطار ملی مشارکت کرده اند وقتی مطمئن شوند قرارداد انبوه سازی با آنها بسته خواهد شد قیمت های متعادلی ارائه خواهند کرد.

اعضای شورای شهر پس از استماع سخنان مدیرعامل شرکت متروی تهران با یک فوریت لایحه تشکیل شرکت مهندسی تامین تجهیزات ریلی ایران با ۱۷ رای موافق از جمع ۱۷ نفر از حاضران موافقت کردند.

کد خبر 4994047

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان