امام جمعه تبریز: هسته اصلی گام دوم انقلاب تمدن‌سازی است


امام جمعه تبریز: هسته اصلی گام دوم انقلاب تمدن‌سازی است

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هسته اصلی مفهوم گام دوم انقلاب تمدن‌سازی جدید اسلامی است و تحقق این امر بدون حضور حوزه علمیه، طلاب و علما امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم روز یکشنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس دینی تبریز با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مرکز آموزش اسلام و تعمیق آن در جامعه هستند، افزود: طلاب جوان طلائیه‌دار گام دوم انقلاب هستند و در پیش‌برد این حرکت نقش مهمی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شناساندن معارف دینی به مردم بخشی از وظایف طلبه است و بخش دیگر این وظیفه، محقق کردن معارف دینی در متن زندگی مردم است، ادامه داد: طلاب شاگردان مکتب اهل‌بیت و ره‌پویان همان راه هستند که همواره با انرژی بخش و نشاط آوری و با تسلط بر معارف اسلامی برای تحقق اسلام وارد میدان عمل میشوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: تحصیل اصلی ترین وظیفه طلبه است که کار را باید متقن و خوب انجام داد؛ درس را باید خوب خواند؛ اخلاق را باید رعایت کرد؛ و تدین را باید در زندگی خود اصل دانست.

وی افزود: رعایت زی طلبگی، ادب و اطاعت از بزرگان حوزه‌ها و مراجع تقلید از وظایف مهم طلاب است و بزرگان حوزه نیز در مقابل طلاب جوان، حلم و تحمل داشته باشند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم تاکید کرد: امروز باید با اخلاص و با تلاش و با جهاد حرکت کنیم تا در جامعه ثمر داشته باشیم چرا که این عمل ماست که تأمین کننده و تعیین کننده‌ی آینده و آثار و ثمرات ماست.

وی اظهارکرد: طلبه باید خودش را با شرایط و امکانات و پیشرفت‌های زمان هماهنگ کند؛ همین درس را بخواند، همین علم را بیاموزد، همین سلوک اخلاقی و معنوی را داشته باشد اما از ابزارهای روز جهان هم استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید با معارف روزگار خودشان آشنا بشوند و علوم روز را بشناسند گفت: برنامه‌های حوزه باید فراگیر باشد و به قدر لازم و کافی طلاب را آشنا کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بصیرت یعنی داشتن آگاهی و مطلع شدن از حوادث و اتفاقات دیروز، شناخت حال و پیش بینی برای آینده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط باید با بصیرت افزایی مراقب باشیم تا فریب ظاهرسازی و زبان‌بازی دشمنان را نخوریم و کاری نکنیم تا دشمن خبیثی که از در رانده شده، این بار از پنجره وارد شود.

در این مراسم ۱۹ نفر از طلاب به لباس روحانیت ملبس شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403