از تقویت فضای فرهنگی پارک‌ها تا سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهرکرد


از تقویت فضای فرهنگی پارک‌ها تا سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهرکرد

شهردار شهرکرد گفت: نصب دوربین در ورودی پارک بانوان، ورود با کارت شناسائی و تقویت مباحث فرهنگی با کمک نهادهای ارزشی و فرهنگی به‌صورت کوتاه‌مدت در دستور کار قرار گرفته تا تکلیف برون‌سپاری مدیریت این پارک به بخش خصوصی مشخص شود.

از تقویت فضای فرهنگی پارک‌ها تا سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، بهادر عبدالغنی، شهردار شهرکرد امروز، ۱۹ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تفاهم‌نامه قرارگاه خاتم‌الانبیاء با شهرداری، اظهار کرد: این قرارگاه یک نهاد عمومی است که در اکثر استان‌های کشور پروژه‌هایی را در دست اجرا دارد و پروژه‌های آن با شهرداری‌ها دارای چندین امتیاز مانند کارشناسی به‌روز املاک واگذار شده، احصای مطالبات از دستگاه‌ها و ... است.

وی با تأکید بر اینکه چارچوب تفاهم‌نامه شهرداری با این قرارگاه مشخص است، ادامه داد: با وجود این تفاهم‌نامه تا پیش از اخذ مصوبه شورا قراردادی امضا نمی‌شود. ورود قرارگاه سازندگی خاتم ارتباطی با اجرای تونل بهشت‌آباد ندارد؛ چرا که با تلاش مسئولان استان پروژه بهشت‌آباد تعطیل شده است و قرارگاه نیز اعلام کرد که تا پیش از حصول نتیجه در مطالعات زیست‌محیطی این طرح، کار متوقف است.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه تکمیل برج دوقلوی شهرکرد در اولویت واگذاری به قرارگاه نیست، افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۸۰ هزار متر مربع دیده شده است و در شرایط امروز نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل است و طی جلسات با کارشناسان این احتمال وجود دارد که مجموعه به مزایده گذاشته شود.

عبدالغنی تصریح کرد: در حال حاضر فقط پروژه میدان معلم شهرکرد به قرارگاه خاتم واگذار شده که یک میدان هفت‌راهه است و شرایط دشواری را دارد، اگر فاز نخست ترافیک شهرستان و استان با حضور قرارگاه به تصویب برسد، کلنگ کار به زمین خواهد خورد.

ایجاد ۱۲ پروژه فضای سبز در شهرکرد

وی با اشاره به فضاهای سبز شهری، بیان کرد: نمود این فضاها کاملاً در زندگی شهری مردم آشکار است و باید شور و نشاط را در شهر تقویت کند؛ لذا با پیگیری جدی، ۴ میلیارد تومان در مصوبه شورا و ۱۲ پروژه ایجاد فضای شهری تصویب شد.

شهردار شهرکرد در خصوص بازدیدهای مستمرش از بخش‌های مختلف شهری، گفت: این بازدیدها وقت‌گیر نیست و منجر به ارتباط خوب با مردم و تشکیل جلسات و همفکری خواهد شد، در واقع در این بازدیدها نقص‌ها احصا می‌شود و در جهت برنامه‌ریزی برای انجام امور مختلف شهری به کمک ما می‌آید.

عبدالغنی در خصوص اعطای پروانه ساخت به بافت‌های جدید، بیان کرد: این کار در راستای اشتغال می‌تواند مفید باشد و طبق تأکید مقام معظم رهبری، ملک و مسکن باید تبدیل به سرمایه شود و هر چه بتوان بافت‌‌ها را به پروانه مجاز ساختمانی تبدیل کرد، به اشتغال کمک شده است.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه در حوزه درآمد پایدار و پسماند ضعیف هستیم، افزود: درآمد پایدار از ایجاد ساختمان‌ها و بافت‌های جدید حاصل می‌شود، ما در استان کمپینگ نداریم در حالی‌که فضاهای سبز ما از بین می‌رود. یکی از طرح‌هایی که آغاز شده است کمپینگ پارک ملت با ظرفیت ۲۰۰ چادر است که امیدواریم تا نوروز آماده شود.

تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری شهرکرد

عبدالغنی با بیان اینکه شهرداری با درآمد خوب می‌تواند خدمات خوبی به شهروندان ارائه دهد، ادامه داد: این اتفاقات کمتر افتاده است و یک سالن همایش یا یک مجموعه ورزشی خوب در شهر نداریم. هر کدام از اقدامات باید برشی از یک برنامه بلندمدت باشد؛ لذا رویکرد برنامه‌ای ما عملیاتی بودن برنامه‌هاست و هر چهار معاونت شهرداری درگیر کار هستند تا برنامه پنج ساله‌ای تدوین شود که امیدواریم سال ۱۴۰۰ برشی از برنامه پنج ساله ما باشد.

میزان همراهی شهرداری با اقدامات فرهنگی

شهردار شهرکرد در پاسخ به خبرنگار ایکنا در خصوص میزان همراهی شهرداری با اقدامات فرهنگی در شهر، با اشاره به اقدامات خوب قرارگاه مطالبه‌گری در تپه نورالشهدا، تصریح کرد: جاده منتهی به این تپه وسعت کمی ندارد و عملیات خاکی بالایی دارد و می‌طلبد که نهادهای مرتبط مانند راه و شهرسازی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ها و استانداری کمک کنند تا کار تسریع شود.

عبدالغنی با تأکید بر اینکه از سال ۸۹ منابع مالی و فکری شهرداری شهرکرد به سمت برج‌های دوقلو سوق یافت، بیان کرد: این امر سبب ایجاد مشکلاتی شد و به‌عنوان مرکز استان در برخی مؤلفه‌ها مانند مبلمان شهری باید شاخص باشیم اما ضعیف هستیم.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص برون‌سپاری مدیریت پارک بانوان و واگذاری به بخش خصوصی، توضیح داد: خصوصی‌سازی به معنای دریافت پول از شهروندان نیست بلکه به معنی مدیریت بهتر و تعامل با تمامی دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی است تا با یکی دو درصد افراد هنجارشکن نیز در این مکان مواجه نباشیم.

شهردار شهرکرد بیان کرد: در این راستا، نصب دوربین در ورودی پارک بانوان، ورود با کارت شناسایی، به‌کارگیری چند نیروی انتظامی و امنیتی در محل در موارد خاص و تقویت مباحث فرهنگی با کمک نهادهای ارزشی و فرهنگی به‌صورت کوتاه‌مدت در دستور کار قرار گرفته است تا تکلیف برون‌سپاری مشخص شود.

وی با اشاره به اعتبارات بازآفرینی شهری که در سطح ملی و وزارت راه و شهرسازی مطرح است، بیان کرد: مثلاً اشکفتک و مهدیه در این قالب مورد مطالعه قرار گرفتند و جزو محلات ناکارآمد معرفی شدند که اعتبارات خوبی برای مراکز درمانی، آموزشی جداول، آسفالت، فاضلاب و ... تخصیص یافت، اعتبارهای تزریق شده در این بافت‌ها هزینه شد اما این روند باید تسریع شود. البته در مبحث بافت‌های فرسوده نیازمند اعتماد مردمی هستیم که این اعتماد در برخی شهروندان وجود ندارد.

اقدامات کرونایی شهرداری شهرکرد

شهردار شهرکرد با اشاره به مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا در حوزه شهرداری، بیان کرد: اقدامات شهرداری در آرامستان، ناوگان حمل و نقل شهری، کم کردن روشنایی پارک‌ها، تعطیلی سرویس‌های بهداشتی، نصب بنرها برای آگاه‌سازی مسافران و ... تصویب و اجرا شدند اما در چند روز گذشته شاهد مشکلاتی از جمله در زمینه روشنایی پارک‌ها و ایجاد نقاط کور بودیم که وضعیت را برای جلوگیری از بروز مشکلات عادی کردیم و امیدواریم به‌زودی شاهد شرایط عادی و رفع مشکلات حاصل از کرونا باشیم.

عبدالغنی در خصوص سیستم جمع‌آوری زباله و مشکلات برخی محله‌های شهر در این خصوص، تصریح کرد: تفکیک زباله را با قوت آغاز کرده‌ایم و پیمانکار وارد کار شده است.

وی ورزش همگانی در بوستان‌ها را یادآور شد و گفت: با توجه به تعطیلی سالن‌های ورزشی شاهد حضور جمعیت بالایی در بوستان‌ها برای ورزش هستیم که سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری تعاملاتی را با اداره ورزش و جوانان و هیئت ورزش‌های همگانی جهت ساماندهی ورزش همگانی در بوستان‌های شهر دارد و بسته‌های بهداشتی نیز میان ورزشکاران توزیع شده است.

عبدالغنی به دیگر فعالیت‌های شهرداری شهرکرد اشاره و بیان کرد: در مبحث ساماندهی مشاغل می‌توان فعالیت‌های بهتری انجام داد، در زمینه میدان بزرگ دانشگاه آزاد با مسئولان این دانشگاه جلساتی داشته‌ایم، همچنین در زمینه دیوار‌نویسی و نگاره‌نویسی شهر فراخوان منتشر شده که مشارکت شهروندان را می‌طلبد، کمیته قطع اشجار و کمیته نامگذاری معابر نیز فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌اند؛ اقدامات فرهنگی دیگری مانند سه‌شنبه‌های بدون خودرو و ... در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟