240 هزار تن علوفه مرتع در طبس تولید می‌شود


240 هزار تن علوفه مرتع در طبس تولید می‌شود

بیرجند - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس گفت: سالانه 240 هزار تن علوفه در چهار میلیون هکتار از مراتع این شهرستان تولید می‌شود.

حسن محمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه سه هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال از محل تولید علوفه مراتع شهرستان به صورت رایگان نصیب بهره‌برداران می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۵۰ مرتع‌دار صاحب پروانه و ۱۶۷ دامدار دارای طرح مرتعداری از مراتع این شهرستان بهره‌مند هستند اظهار داشت: بهره برداران با ۱۶۰ هزار واحد دامی از علوفه مراتع به صورت ییلاق و قشلاقی استفاده می‌کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طبس تصریح کرد: ۹۵ درصد از وسعت این شهرستان با مساحت بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار را منابع طبیعی پوشانده است.

وی با اشاره به توسعه پایدار منابع طبیعی تجدید شونده عنوان کرد: این اتفاق زمانی حاصل می‌شود که حفظ و پایداری این منابع به عنوان نخستین سرلوحه فعالیت‌های مدیریتی در عرصه تلقی شود.

وی ادامه داد: بهره‌برداری‌های بی‌رویه از منابعی که دارای استعداد و توان رویشی محدود است این منابع ارزشی خدادادی را دچار قهقرا و نیستی می‌کند، پس اتخاذ روش‌های مناسب برای حفظ از جنگل‌ها و مراتع به عنوان یک اصل اساسی و اولیه در فرایند مدیریت پایدار به شمار آید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس یادآور شد: پارسال سه میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح ۵۹۶ هکتار عملیات احیایی مراتع با احداث چاله فلسی همراه با بذرکاری هزینه شده است.

وی افزود: همچنین احداث چهار باب آب انبار و آبشخور، قرق مراتع، ساماندهی چرای دام و ممیزی مراتع از دیگر اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طبس برای حفظ و احیای مراتع شهرستان بوده است.

محمدیان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده آتش‌سوزی مراتع، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۰۴ در میان بگذارند.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز