ثبت سفارش مواد اولیه واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری یک روزه شد


ثبت سفارش مواد اولیه واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری یک روزه شد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جهش تولید زمان ثبت سفارش واردات خطوط تولید واحدهای صنعتی این استان به یک روز رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سجاد رستمی از کسب رتبه نخست استان در انجام فرایند ثبت سفارش واردات کالای خطوط تولید در سال جاری خبر داد و اظهار داشت:واردات تمام کالاها به کشور بر اساس قانون با مجوز ثبت‌سفارش کالا در سامانه ثبت‌سفارش انجام می شود.
به گفته وی ، این استان امسال تاکنون با ۳۲۶ پرونده و میانگین زمانی یک روز، رکوردار خدمات‌رسانی در این زمینه بین استانهای کشور شناخته شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ارتباط تنگاتنگ این سیستم با نهادهای مرتبط از جمله بانک مرکزی، گمرک و اداره امور مالیاتی ، موجب شفاف‌سازی ورود کالا به کشور و ارائه آمار دقیق شده است.
رستمی افزود:بیشتر ثبت سفارشات استان در زمینه واردات تجهیزات خطوط تولیدی کارخانجات و تامین مواد اولیه قطعات صنعتی و معدنی است.

وی، با اشاره به جایگاه صادرات در اقتصاد استان گفت:در سه ماه نخست امسال ۱۱.۵ درصد از برنامه و هدف‌گذاری صادرات کالای در این استان محقق شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امسال هدف‌گذاری و ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی استان ۵۸ میلیون دلار است که انتظار می‌رود تا پایان امسال این هدفگذاری محقق شود.
به گفته وی، در سه ماه نخست امسال ۶ میلیون و ۶۶۶ هزار و۴۲۷ دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر و در همین مدت نیز ۴۹۲ هزار و ۷۰۹دلار انواع ماشین‌آلات خط تولید از خارج کشور وارد استان شده است.

به گزارش ایرنا، بیش از یکهزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال است که حدود ۱۴ هزار خانوار معادل ۴۵ هزار نفر از جمعیت استان در این حوزه فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان