ثبت سفارش مواد اولیه واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری یک روزه شد


ثبت سفارش مواد اولیه واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری یک روزه شد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جهش تولید زمان ثبت سفارش واردات خطوط تولید واحدهای صنعتی این استان به یک روز رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سجاد رستمی از کسب رتبه نخست استان در انجام فرایند ثبت سفارش واردات کالای خطوط تولید در سال جاری خبر داد و اظهار داشت:واردات تمام کالاها به کشور بر اساس قانون با مجوز ثبت‌سفارش کالا در سامانه ثبت‌سفارش انجام می شود.
به گفته وی ، این استان امسال تاکنون با ۳۲۶ پرونده و میانگین زمانی یک روز، رکوردار خدمات‌رسانی در این زمینه بین استانهای کشور شناخته شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ارتباط تنگاتنگ این سیستم با نهادهای مرتبط از جمله بانک مرکزی، گمرک و اداره امور مالیاتی ، موجب شفاف‌سازی ورود کالا به کشور و ارائه آمار دقیق شده است.
رستمی افزود:بیشتر ثبت سفارشات استان در زمینه واردات تجهیزات خطوط تولیدی کارخانجات و تامین مواد اولیه قطعات صنعتی و معدنی است.

وی، با اشاره به جایگاه صادرات در اقتصاد استان گفت:در سه ماه نخست امسال ۱۱.۵ درصد از برنامه و هدف‌گذاری صادرات کالای در این استان محقق شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امسال هدف‌گذاری و ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی استان ۵۸ میلیون دلار است که انتظار می‌رود تا پایان امسال این هدفگذاری محقق شود.
به گفته وی، در سه ماه نخست امسال ۶ میلیون و ۶۶۶ هزار و۴۲۷ دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر و در همین مدت نیز ۴۹۲ هزار و ۷۰۹دلار انواع ماشین‌آلات خط تولید از خارج کشور وارد استان شده است.

به گزارش ایرنا، بیش از یکهزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال است که حدود ۱۴ هزار خانوار معادل ۴۵ هزار نفر از جمعیت استان در این حوزه فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟