تولید اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد در کشور


تولید اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد در کشور

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد در کشور با همکاری وزارت بهداشت و جهاد دانشگاهی خبر داد.

تولید اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد در کشورمحمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تولید اولین کپسول گیاهی ترک اعتیاد در کشور، اظهار کرد: دارو‌های طبیعی در افکار عمومی یک اعتماد بالفطره‌ای دارند، یعنی افراد معتقد هستند که دارو‌های طبیعی و گیاهی هم عوارض کمتر و هم اثرات طولانی مدتی بر بدن خواهند گذاشت.

شانه ساز تصریح کرد: یکی از مباحث موجود در بحث داروهای گیاهی این است که برخلاف اینکه افراد و پزشکان تاثیرگذاری برخی از این داروها را با چشم خود دیده اند، اما مستندات علمی و مطالعات بالینی قابل ارائه‌ای برای تاثیرگذاری این دارو‌های گیاهی وجود نداشت.

او بیان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه اعتیاد یک معضل برای جامعه محسوب می‌شود با همکاری جهاد دانشگاهی موفق به تولید کپسول گیاهی داروی ترک اعتیاد شدیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نوع داروی ترک اعتیاد، گیاهی که در آن وجود دارد و مطالعات بالینی بر بیماری اعتیاد باعث بیشتر دیده شده این داروی گیاهی که به عنوان اولین کپسول گیاهی ترک اعتیاد ساخته شده است، می‌شود و به افراد نشان می‌دهد که جایگاه ترک اعتیاد در جامعه تا چه میزان اهمیت دارد.

نقش جهاد دانشگاهی در تولید اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد

شانه ساز اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی در سال‌های پس از انقلاب خدمات زیادی را به جامعه ارائه داده و یکی از مهم‌ترین نهاد‌هایی بوده است که در زمینه تولید و انجام مطالعات بالینی بر کپسول گیاهی ترک اعتیاد همکاری بسیار ارزشمندی با وزارت بهداشت انجام داشته است.

او گفت: تولید اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد را زمان مناسبی به عنوان یک نقطه عطف برای تولید بقیه دارو‌های گیاهی می‌دانم و امیدوارم که بتوانیم در زمینه صادرات به ارز آوری، ارزش آفرینی و تولید ثروت دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید

رونمایی از کپسول گیاهی برای ترک اعتیاد متادون؛ معضلی جدید برای ترک اعتیاد/ تجویز غیرقانونی دارو در عطاری‌ها روش‌های نوین ترک اعتیاد به همت دانشمندان ایرانی داروی ترک اعتیادی که خودش اعتیاد‌ آور است چه مراکزی برای عرضه و فروش داروی متادون مجاز هستند؟/ عوارض هولناک سوء مصرف این داروی ترک اعتیاد را بشناسید

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق