آسیب شرکت‌های حوزه سخت افزار از کرونا


آسیب شرکت‌های حوزه سخت افزار از کرونا

رئیس سازمان نظارت صنفی رایانه ای استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای امسال هیچ ارزی به حوزه سخت افزار داده نشده است، گفت: به این دلیل وضعیت قراردادها و تعهدات شرکت های حوزه سخت افزار به دلیل عدم تخصیص ارز با مشکل روبه رو شده و آنها به شدت دچار آسیب شده اند.

محمد اطرج در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دوران کرونا، اظهار کرد: واقعیت این است که در دوران کنونی کرونا، کسب و کار حدود ۳۰ درصد شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رشد داشته و حدود ۷۰ درصد دیگر شرکت ها دچار مشکلات بسیاری شده اند.

وی توضیح داد: تعدادی از شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که با بخش دولتی کار می کردند، دریافتی آنها به دلیل مشکلات دولت به تعویق افتاده که موجب بروز مشکلاتی برای آنها شده است و از سوی دیگر در این شرایط دچار مشکل شده اند و پروژه جدیدی برای آنها تعریف نشده است.

رئیس سازمان نظارت صنفی رایانه ای استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای امسال هیچ ارزی به حوزه سخت افزار داده نشده است، گفت: به این دلیل وضعیت قراردادها و تعهدات شرکت های حوزه سخت افزار به دلیل عدم تخصیص ارز دچار مشکل شده و از سوی دیگر با توجه به گران شدن تجهیزات این حوزه، در عمل نه بخش دولتی و نه بخش خصوصی میل و رغبتی برای خرید این تجهیزات ندارند و از این ناحیه شرکت های حوزه سخت افزار به شدت دچار آسیب شده اند.

وی در خصوص وضعیت شرکت های حوزه نرم افزار در شرایط کنونی، اظهار کرد: به دلیل تعریف نشدن پروژه های جدید در این حوزه و یا پرداخت نشدن مطالبات آنها، متاسفانه شرکت های حوزه نرم افزار نه تنها موفق به پرداخت به موقع حقوق پرسنل خود نشده اند، بلکه در بحث بیمه، مالیات و ... نیز دچار مشکل شده اند و با وجود مکاتبات بسیار با تامین اجتماعی، حتی در پرداخت تقسیطی حق بیمه توسط این شرکت ها سخت گیری می شود.

اطرج با بیان اینکه در ابتدای شیوع کرونا تسهیلاتی برای کمک به شرکت های آسیب دیده در کشور در قالب ۱۰ رسته تعریف شد، اظهار کرد: متاسفانه شرکت های حوزه فناوری اطلاعات با قرار گرفتن در ردیف یازدهم، مشمول این کمک ها نشد و علیرغم مکاتبات بسیار با معاون رئیس جمهور هنوز با پرداخت تسهیلات به شرکت های این حوزه موافقت نشده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...