خبرنگاران ، وجدان بیدار جامعه و تصویر گر واقعیت های زمان خود هستند


خبرنگاران ، وجدان بیدار جامعه و تصویر گر واقعیت های زمان خود هستند

کیش- ایرنا- سرعت رشد و توسعه در حوزه های مهم اقتصاد، دانش، فناوری، سیاست، فرهنگ، ادب و هنر، نظامی و... امروزه برکسی پوشیده نیست و این وضوح، روشنایی، آگاهی و خبردار شدن از تمامی رویدادها و اتفاقاتی که درجهان رخ می دهد تنها به واسطه عنصری به نام رسانه و تلاش های افرادی به نام خبرنگار است.

خبرنگاران انسان هایی شجاع، آگاه، اندیشه ورز، تحلیل گر، قاطع، مطلع، با دانش و حرفه ای هستند که همواره در مخاطرات و دشواری ها در خط مقدم ایستاده اند علاوه بر بیان واقعیت های جامعه، با زبانی رسا، قلمی برنده و قلبی شجاع و نترس به عنوان یک رسالت اجتماعی، حرفه ای و اخلاقی به دور از هر گونه غرض ورزی و بی عدالتی قلم زده اند.
وجود این انسان های فرهیخته و از خودگذشته است که تلاش ها و زحمات تلاشگران دیگر عرصه های مقابله با خطرات و مشکلات مانند رزمندگان، پزشکان، پرستاران، امنیت سازان و مرزداران، دولتمردان و سخت کوشان حوزه های مختلف را به تصویر می کشد. حال آنکه خود همواره در پشت تمامی اتفاقات پنهان اند ودیده نمی شوند و اگر نبودند خبرها در پستوهای خود می ماندند همانگونه که گفته اند « اگر زینب نبود، کربلا در کربلا می ماند.»
خبرنگاران انسان های بی ادعایی هستند که تلاش می کنند تا پل ارتباطی باشند میان مردم و مسئولان، چشم بینا و گوش شنوای جامعه باشند و در جایی که حق مظلومی پایمال شده یا دشواری گریبان جامعه را گرفته است برای رهایی از مشکلات و احیای حق پیش از دیگران گام در مسیر نهاده و وارد میدان رزم شوند.
در جنگ و صلح، آتش، سیل و زلزله، خوشی و ناخوشی پیش از همه در میدان حاضرند، تهدید می شوند، تحریم می شوند مورد هجوم قرار می گیرند، به تهمت های ناروا و نام های ناشایست خطاب می شوند اما از میدان به در نمی روند و همواره ایستاده اند تا از حق دفاع کنند.
زندگیشان کمبودهای بسیار دارد، صورت هایشان را با سیلی سرخ می کنند، برای هر خبری باید جواب بیابند و جواب بدهند؛ اما باز هم از میدان به در نمی روند.
راه های پیشرفت را برای مدیران باز می کنند و سکوی پرواز برخی مدیران به سمت های بالاتر می شوند، از منافع خود می گذرند؛ چشم بر روی خواسته ها و پیشنهادها می بندند تا در دفاع از حق در معذورات اخلاقی نمانند.
به چرخش چرخ های اقتصاد و تولید کمک می کنند اگر چه چرخ های زندگیشان لنگ می زند اما باز هم کار می کنند و دم نمی زنند.
17 مرداد روز خبرنگار، سالروز شهادت بزرگ مرد عرصه خبر، شهید صارمی و روز پاسداشت انسان های آگاه و نیک اندیشی است که با عنصر حقیقت جویی، عدالت طلبی، آگاهی، دانش حرفه ای و با هدف روایت حقیقت و حمایت از مظلوم واحیای حقوق مردم؛ خاضعانه و بی ادعا تلاش کرده اند که در این مسیر پر پیچ و تاب، با سرعت، دقت، شفافیت رسالت اطلاع رسانی، روشنگری، حقیقت گویی و حقیقت جویی از هیچ کوششی دریغ نورزند.
انسان های آزاد اندیشی که وجدان بیدار جامعه و تصویر گر واقعیت های زمان خود هستند و بی پروا با تیغ تیز و برنده ای به نام قلم رسالت خطیر خود را به جای می آورند.
این روز را به همه شما خانواده بزرگ اصحاب رسانه جزیره کیش که همواره در گرمای سوزان و شرجی بالای جزیره با سخت ترین شرایط و بدون هیچگونه پشتوانه ای تلاش کرده اید تا در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی از دایره انصاف و اخلاق حرفه ای خارج نشده و در راستای رشد و توسعه جزیره کیش ضمن اینکه همواره بازگوی مشکلات و دغدغه های مردم هستید در تعامل با مسئولان زیبایی و ظرفیت های این خطه از ایران اسلامی را در سراسر کشور منعکس کنید تبریک گفته و امیدوارم در تمامی عرصه های زندگی موفق و پیروز باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !