کشف الماس رنگی 120 میلیون ساله در روسیه +عکس


کشف الماس رنگی 120 میلیون ساله در روسیه +عکس

شرکت آلروسا، بزرگترین تولید کننده الماس دنیا، اعلام کرد یک جواهر منحصر به فرد با رنگ زرد مایل به قهوه‌ای وقدمت حدود 120 تا 230 میلیون سال در معدن ابلیاخ در رودخانه آنابار کشف کرده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از راشاتودی، شرکت آلروسا، بزرگترین تولید کننده الماس دنیا، یک الماس ۲۳۶ قیراطی کهربایی رنگ در معدن شمال شرق منطقه یاکوتیا کشف کرده است. این سنگ گرانبها بزرگترین الماس رنگی است که تا حالا در روسیه کشف شده است.

شرکت آلروسا در روز جمعه اعلام کرد این جواهر منحصر به فرد با رنگ زرد مایل به قهوه‌ای حدود ۱۲۰ تا ۲۳۰ میلیون سال قدمت دارد و در معدن ابلیاخ در رودخانه آنابار کشف شده است. این معدن در شمال روسیه قرار دارد یعنی منطقه‌ای که به خاطر شرایط جوی سختش، تنها امکان معدنکاری در ماه‌های تابستان در آن وجود دارد.

رئیس بخش تراش و پرداخت الماس در شرکت آلروسا گفت چنین الماسی با این رنگ طبیعی خاص یک اکتشاف منحصر به فرد است و توجه بسیاری از شرکت‌های تراش الماس در خارج از کشور را جلب کرده است.

کشف الماس رنگی 120 میلیون ساله در روسیه +عکس

شرکت آلروسا هنوز تصمیم نگرفته این سنگ گرانبها را با همین شکل سخت به فروش برساند و یا اول آن را در خانه تراش دهد و مراحل ارزش گذاری را تکمیل کند و بعد بفروشد. ابعاد اولیه این الماس ۴۷*۲۴*۲۲ میلی متر است و می‌تواند تبدیل به چند الماس تراش خورده با کیفیت شود.

این اولین بار نیست که یک الماس رنگی از این معدن استخراج می‌شود. در ۲۰۱۷، تنها طی یک ماه، سه سنگ منحصر به فرد با رنگ‌های خاص زرد، صورتی و بنفش در این معدن کشف شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد