عطرافشانی مزار شهدا در لامرد + عکس


عطرافشانی مزار شهدا در لامرد + عکس

مراسم عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدای گمنام و گلزار شهدای مرکزی شهر لامرد همزمان با دهه امامت و ولایت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدای گمنام و گلزار شهدای مرکزی شهر لامرد استان فارس همزمان با دهه امامت و ولایت و در آستانه عید غدیر خم با حضور حجت‌الاسلام حسین‌زاده، امام جمعه، سرهنگ جعفری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد و جمعی دیگر از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده در حاشیه این مراسم با تأکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: یاد و نام شهیدان مایه‌ سربلندی ملت و نشانه‌ راه به سوی پیروزی است.

وی بیان کرد: فداکاری شجاعانه‌ شهدا، عظمت ملت‌ها و عمق مبانی فرهنگی و تمدنی آنان را به اثبات می‌رساند. همه وظیفه داریم با تکریم نام‌های نورانی شهیدان، عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار کنیم.


مراسم مانور موتوری و نورافشانی در گله‌دار

در راستای برگزاری سلسله جشن‌های دهه ولایت و عید سعید غدیر، در شب عید غدیر مراسم مانور موتوری و نورافشانی همراه با مولودی‌خوانی از سوی حوزه مقاومت بسیج امام علی(ع) گله‌دار استان فارس برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ رضایی، فرمانده ناحیه سپاه مُهر و سروان رضایی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی(ع) گله‌دار سخنرانی کردند.


غدیر؛ برترین عید امت


حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده، امام جمعه شهرستان لامرد در مراسم مجازی جشن عید غدیر با اشاره به اهمیت این عید فرخنده به عنوان عیدالله ‌الاکبر، اظهار کرد: ولایت، مائده آسمانی خداوند متعال در روز عید غدیر است؛ ولایتی که متجلی در وجود مبارک امیرالمؤمنین(ع) است و با همین ولایت است که مسیرها گم نمی‌شود.

وی افزود: مسئله ولایت انتخابی نیست بلکه انتصاب از جانب خداوند متعال است و مسیر ولایت یک مسیر الهی است. لذا هر کس در مسیر ولایت قرار گیرد، یقیناً در صراط الله قرار گرفته است و چون هدایت انسان به سمت سعادت با ولایت رقم خواهد خورد و حجت در این دنیا بر انسان تمام می‌شود، عهده‌دار این طریق فقط خداوند متعال است.

امام جمعه لامرد یادآور شد: جریان انتصاب امیرالمؤمنین(ع) برای عید غدیر نیست، بلکه روز غدیر یک اعلان عمومی و پرده‌برداری و بیعت عمومی مردم از یک انتصاب الهی است که در این اعلان حضرت علی بن ابیطالب(ع) به جانشینی پیامبر اکرم(ص) منصوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده با بازخوانی روایات متعدد پیرامون مسئله خلافت، گفت: رجوع بسیاری از افراد به پیامبر(ص) برای عهده‌داری مسئله جانشینی و اعلام پیامبر(ص) مبنی بر اینکه این امر یک امر الهی است و از دایره اختیار بندگان خارج است، گواه بر الهی بودن انتصاب امیرالمؤمنین(ع) است.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند «روز غدیر خم برترین عیدهای امت من است»؛ تمام اعیاد در مسیر هدایت انسان تأثیرگذار هستند و عبادات انسان را تکمیل می‌کنند. اگر عید غدیر نبود، جریان عبادت شکل نمی‌گرفت. جریان عبادت به واسطه ولایت و ولایت به واسطه محبت است؛ محبت نیز پیوند انسان با ولایت است. لذا اینکه عید غدیر به عنوان برترین عید امت ذکر شده، به خاطر مدخلیت آن با مسئله عبادت است.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده در پایان سخنان خود از زحمات کادر درمان و پرستاران سخت‌کوش مراکز درمانی، خیرین، جوانان، گروه‌های جهادی و اقشار مختلف مردم این شهرستان برای شرکت در رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه قدردانی کرد.

عباس ستایش‌گو
انتهای پیام


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا