دادگاه عالی بلژیک صادرات سلاح به عربستان را ممنوع کرد


دادگاه عالی بلژیک صادرات سلاح به عربستان را ممنوع کرد

بالاترین دادگاه اداری بلژیک صدور مجوز صادرات سلاح را برای تعدادی از شرکتهای بلژیکی به منظور ممانعت از انتقال اسلحه به عربستان سعودی به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، بالاترین دادگاه اداری بلژیک صدور مجوز صادرات سلاح را برای تعدادی از شرکتهای بلژیکی به منظور ممانعت از انتقال اسلحه به عربستان سعودی به حالت تعلیق درآورد.

دادگاه عالی بلژیک مجوزهای دو شرکت FN Herstal و CMI Defense را برای صادرات سلاح به عربستان لغو کرد.

در اوایل ماه ژوئیه ، دی روپو به دو شرکت مستقر در والونیا اجازه فروش اسلحه به گارد ملی و گارد سلطنتی عربستان را داده بود. این مجوزها به منظور جایگزین کردن مجوزهای قبلی لغو شده توسط همان دادگاه بود.

دادگاه بلژیک در صدور این حکم اعلام کرد: عربستان سعودی از سلاح های خریداری شده برای کشتار مردم غیرنظامی یمن استفاده می کند.

در سال 2018 ، ریاض از شرکتهای تسلیحاتی بلژیک معادل 267 میلیون دلار سلاح خریداری کرد.

عربستان سعودی با کشتن ده‌ها هزار غیرنظامی در جنگ با یمن ، علاوه بر سایر موارد نقض حقوق علیه شهروندان خود ، مبانی حقوق بشر را نیز نقض کرده است.

عربستان از ماه مارس 2015 برای بازگردان منصور هادی رئیس جمهور سابق این کشور به یمن لشگرکشی کرد. از آن سال تا کنون نزدیک به ۱۰۰هزار نفر از مردم غیرنظامی یمن در اثر بمباران جنگنده های سعودی کشته شده اند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر