استمرار کمک‌های مومنانه در کانون آیت‌الله طالقانی/ توزیع 100 بسته معیشتی در دهه امامت و ولایت


استمرار کمک‌های مومنانه در کانون آیت‌الله طالقانی/ توزیع 100 بسته معیشتی در دهه امامت و ولایت

حجت‌الاسلام لهراسبی با اشاره به استمرار کمک‌های مومنانه در کانون فرهنگی هنری «آیت‌الله طالقانی»، گفت: به مناسبت دهه امامت و ولایت 100 بسته معیشتی به همت فعالان و خیران کانون بین محرومان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی که به مناسبت عید سعید قربان انجام دادند، ضمن تشکر از کمک های مردم به نیازمندان و محرومان بر لزوم استمرار نهضت کمک مومنانه و رسیدگی به وضعیت محرومان و نیازمندان و آسیب دیدگان اقتصادی کرونا تاکید و مردم را به حضور پرنشاط و فعال‌تر در این مسابقه معنوی دعوت کردند و افزودند: سبقت در کار خیر از دستورات مؤکد و مکرر الهی در قرآن مجید است و موجب شوق و انگیزه دیگران به کارهای خیر نیز می شود و مقام معظم رهبری اینگونه کارها را معنای واقعی انقلابی‌گری دانستند.

در بسیاری از مساجد و کانون های فرهنگی هنری پیرو لبیک به تاکیدات مقام معظم رهبری همانند گذشته فعالیت های مومنانه، رزمایش مواسات و دستگیری از افراد بی بضاعت تداوم دارد.

یکی از این کانون فرهنگی هنری «آیت الله طالقانی» در جوار مسجد «الله» واقع در محله بیمه شهرک آپادانا است، که از زمان شیوع ویروس کرونا اقدام به تشکیل قرارگاه مدافعان سلامت منطقه غرب تهران در این مسجد کرده و خدمات گسترده ای برای مبارزه با کرونا و نیز رزمایش مواسات و کمک های مومنانه از سوی این کانون صورت گرفته است.

حجت الاسلام «نصرت الله لهراسبی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با تشریح فعالیت های کانون آیت الله طالقانی مسجد الله در رزمایش مواسات و همدلی و مبارزه با کرونا گفت: از همان آغاز بحران کرونا ستاد مدافعان سلامت در مسجد الله تشکیل شد. اگرچه مسجد برای اقامه نماز جماعت تعطیل شده بود، اما در خانه خدا برای انجام فعالیت های مومنانه و مبارزه با کرونا باز بود.

امام جماعت مسجد «الله» بیان کرد: یکی از رویکردهای مسجد برای کمک رسانی به نیازمندان، تشویق خیرین و مردم برای دستگیری از نیازمندان بود، به طوری که با جمع آوری کمک های مردمی برای یک هزار خانواده در شهریار، شهر قدس و کوره پزخانه ها سبد کالا توزیع و پویش توزیع نان صلواتی برای نیازمندان با عنوان «آقا حساب کرده» به همت کانون آیت الله طالقانی راه اندازی شد. در مرحله اول این پویش نزدیک به دو میلیون تومان برای این طرح در منطقه جنوب و جنوب غرب تهران کمک‌رسانی جمع آوری شد.

حجت الاسلام لهراسبی خاطر نشان کرد: پرداخت بدیهی بدهکاران، توزیع آرد، نان و سبد ارزاق در مناطق محروم زاهدان از دیگر اقدامات انجام شده به همت فعالان کانون فرهنگی هنری آیت الله طالقانی هم در راستای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه صورت گرفت و برای مبارزه با کرونا هم گندزدایی و ضدعفونی معابر و خیابان ها انجام و ماسک و مواد ضدعفونی کننده در میان مردم محله آپادانا و بیمه توزیع شد.

امام جماعت مسجد الله با اشاره به تولید و توزیع 10 هزار ماسک در محله بیمه و همچنین مناطق محروم و حاشیه نشین، گفت: ضدعفونی منازل افراد کرونایی، تهیه چندین لیتر آبمیوه و توزیع میان کادر درمانی بیمارستان ها از دیگر خدمات صورت گرفته توسط فعالان کانون آیت الله طالقانی برای مبارزه با کرونا بوده است.

امام جماعت مسجد «الله» به برپایی جشن «کاروان امید» به مناسبت دهه امامت و ولایت با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز اشاره کرد و گفت: سرکشی به خانواده های شهدا و نیازمندان و ارائه بسته های بهداشتی، توزیع ۱۰۰ بسته غذایی در میان خانواده های بی بضاعت از جمله برنامه هایی است که به این مناسبت در حال انجام است.

وی درباره فعالیت کانون آیت الله طالقانی در فضای مجازی خاطرنشان کرد: راه اندازی هیئت مجازی و پخش دعای توسل و دعای کمیل از صفحه اینستاگرام مسجد، برگزاری مسابقات فرهنگی به مناسبت اعیاد قربان و غدیر از دیگر برنامه های تدارک دیده شده فرهنگی از سوی کانون آیت الله طالقانی مسجد الله است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر