حضور اندیشمندان 10 کشور جهان در همایش عرفان و حماسه حسینی


حضور اندیشمندان 10 کشور جهان در همایش عرفان و حماسه حسینی

دبیر علمی همایش عرفان و حماسه حسینی از شرکت اندیشمندان 10 کشور جهان در همایش عرفان و حماسه حسینی خبرداد و گفت: هدف برگزاری همایش عرفان و حماسه حسینی شناخت عرفان ناب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد مظلومی» عصر امروز(چهارشنبه 8مرداد) در همایش بین المللی «عرفان و حماسه حسینی» که از سوی بنیاد بین المللی اربعین در مجمع وارث الانبیاء قم برگزار و به صورت زنده نیز از شبکه های مجازی پخش شد، با بیان این که ماجرای عاشورا یک ماجرای عرفانی است، گفت: هرچند عاشورا جنگ و کشتن و کشته شدن است ولی وقتی به بافت اصلی آن نگاه می کنید می بینید، همگی معنویت است.

دبیر علمی همایش عرفان و حماسه حسینی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این نگاه که انسان همه نعمت ها را مستند به وجود الهی بداند تبلور حقیقی عرفان است و سعادتمندیم این همایش در راستای شناخت عرفان و حماسه حسینی به همت بنیاد بین المللی اربعین و حمایت وارث الانبیاء برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نشر معارف نورانی اهل بیت(ع) به عنوان یکی از اهداف اصلی این همایش خاطرنشان ساخت: آشنایی با آموزه های عرفانی دعای عرفه، ایجاد روحیه شیدایی و عشق و شور در پیروان اهل بیت(ع) و صفا دادن به نفس و مستحکم کردن رابطه قلبی با خدا از دیگر اهداف این نشست است.

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی با بیان این که ما در این همایش به دنبال شناخت عرفان ناب اسلامی هستیم، گفت: این همایش در شش کمیته تخصصی برگزار می‌شود و سخنروان و اندیشمنان به شش زبان از 10 کشور جهان ارائه سخن خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: ایران، عراق، پاکستان، هندوستان، کنبا، آمریکا، انگلستان، کانادا و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که اندیشمندان آنها در این همایش شرکت دارند و این سخنرانی ها در جلسات پی در پی بر روی شبکه های اینترنتی و ماهواره ای پخش می‌شود.

وی یادآور شد: امیدواریم همه بر سر سفره و خان نعمت معارف حقیقی اهل بیت(ع) که در حرکت امام حسین(ع) تجلی پیدا کرده و به عرصه عینیت درآمده است و برای ما هم مشهود است بهره مند باشیم و توفیق داشته باشیم در این عرصه ای که حاصل گفت و شنود اندیشمندان از اقصی نقاط عالم است بهره بیشتری از آشنایی با این معارف برداریم.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند