بحران زیست محیطی در جزیره موریس به دلیل نشت چهار هزارتن نفت خام


بحران زیست محیطی در جزیره موریس به دلیل نشت چهار هزارتن نفت خام

در پی نشت چهار هزار تن نفت خام از یک کشتی ژاپنی در نزدیکی جزیره موریس، مقامات این جزیره وضعیت فوق العاده زیست محیطی اعلام کردند.

بحران زیست محیطی در جزیره موریس به دلیل نشت چهار هزارتن نفت خام

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، یک شناور عظیم ژاپنی در آب‌های نزدیک جزیره موریس دچار مشکل شد. به همین علت، چندین تن نفت در آب‌های منطقه رها شده است.

بر این اساس، پراویند جاگنات، نخست وزیر موریس به همین علت، وضعیت فوق العاده زیست محیطی اعلام کرده است. مسئولان موریسی از فرانسه درخواست کمک کرده است. البته عملیات مقابله با این نشت نفتی به صورت داوطلبانه نیز شروع شده است.

تصاویر هوایی و ماهواره‌ای گویای میزان و گستره این لکه نفتی در آب‌های جنوب شرقی جزیره موریس است. شناور عظیمی چندی پیش در آب‌های این منطقه به گل نشست. درنتیجه این رویداد، نشت حدود چهار هزار تن نفت در آب‌های اقیانوس آرام و مجاور این جزیره شروع شد. آب‌های خروشان منطقه، تلاش‌ها برای جلوگیری از از انتشار این آلودگی نفتی را سخت و سبب پخش شدن این آلودگی شد.

به گفته نخست وزیر موریس، تخصص لازم برای پاکسازی این آلودگی نفتی در جزیره موریس وجود ندارد و درنتیجه کمک کشوری همانند فرانسه حیاتی است. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دستور اعزام هیاتی مجهز از یکی از جزایر تحت حاکمیت فرانسه به جزیره موریس را صادر کرده است. کارشناسان محیط زیست درباره آثار دیرپای این بحران زیست محیطی بویژه نابود شدن حیات آبزیان و مرجان‌های اقیانوسی به شدت هشدار داده اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام