وعده نخست‌وزیر لبنان در واکنش به تشدید اعتراضات


وعده نخست‌وزیر لبنان در واکنش به تشدید اعتراضات

مهر نوشت: «حسان دیاب»، نخست وزیر لبنان اعلام کرده است که برای خروج از بحران کنونی چاره‌ای جز برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام نیست.

به گزارش اسپوتنیک، نخست‌وزیر لبنان گفت چه کسانی از ماندن نیترات آمونیوم در انبارهای بندر نفع می برده اند. همه کسانی که مسئول انفجار هستند بازجویی و محاکمه خواهند شد.

نخست وزیر لبنان که در نشست خبری با خبرنگاران حضور داشت، بر مجازات عاملان و مسئولان حادثه انفجار بیروت تاکید کرد.

حسن دیاب در حالی این سخنان را در میان خبرنگاران مطرح می‌کرد، که همزمان اعتراضاتی در این شهر با درخواست محاکمه مقصران فاجعه بیروت جریان داشت و در این ارتباط نیز نخست وزیر لبنان گفت: فساد باعث انفجار بندر بیروت شد و دولت به مبارزه با فساد ادامه خواهد داد.

دیاب همچنین در این سخنان تاکید کرد که بدون برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام نمی‌توان از بحران فعلی خارج شد و به همین دلیل در نشست این هفته کابینه موضوع برگزاری انتخابات زودهنگام را مطرح خواهد کرد.

به گفته نخست وزیر لبنان، این کشور در حال حاضر با یک فاجعه بزرگ مواجه است و نیاز به حمایت دارد.

در ارتباط با پیگیرد قضایی عاملان انفجار بیروت نیز، دیاب گفت: چه کسی یا کسانی از ماندن مواد نیترات آمونیوم در انبارهای بندر ذی‌نفع بودند؟ پس همه افراد یا مسئولانی که در انفجار بیروت نقش داشته باشند یا کوتاهی کرده باشند از مجازات رها نخواهد شد.

وی افزود: تا دو ماه دیگر مسئولیت دولت را برعهده خواهم داشت و طی این مدت جریان‌های سیاسی باید برای برون‌رفت از بحران به توافق برسند.

311311

کد خبر 1419475

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا