«فلورا سام»: تبسم همیشگی ماه چهره خلیلی از یاد‌ها نمی‌رود


«فلورا سام»: تبسم همیشگی ماه چهره خلیلی از یاد‌ها نمی‌رود

بازیگر و کارگردان تلویزیونی درباره «ماه‌چهره خلیلی» گفت: این سوگ با سنگینی خودش بالاخره می‌گذرد، اما خاطره‌ها و خنده‌های زیبا و تبسم همیشگی او از یاد‌ها هرگز نمی‌رود.

«فلورا سام»: تبسم همیشگی ماه چهره خلیلی از یاد‌ها نمی‌رود
فلورا سام در مورد همکاری و شناختش از ماه‌چهره خلیلی (بازیگر تازه درگذشتۀ سینمای ایران)، تصریح کرد: آخرین همکاری‌ای که با او داشتم سریالی به نام مرضیه بود که محرم سال گذشته تولید و پخش شد و بعدازآن ایشان دیگر کار نکردند.

وی ادامه داد: در همان زمان ضبط سریال مرضیه بود که مشغول فیلم‌برداری در ورامین بودیم و ناگهان دچار دل‌درد شدیدی شدند، به صورتی که مجبور شدیم ایشان را به بیمارستان ببریم.

بیمارستان ورامین تجهیزات لازم را نداشت و ایشان را به بیمارستان تهران منتقل کردند و حدود ۱۵ روز در آنجا بستری بودند. وقتی از بیمارستان مرخص شدند، بلافاصله سرکار برگشتند و هرچه پیگیر شدم که آیا مشکل جدی است یا نه؟ گفتند نه مشکل خاصی نیست و توده‌ای در پانکراسشان بوده که جواب پاتولوژی خوش‌خیم بوده است.

سام افزود:، ولی دیروز متوجه شدم که همان موقع به ایشان گفته بودند که بیمارشان سرطان لوزالمعده است، اما اصلاً بروز نداد.

ماه‌چهره خلیلی انسانی محکم بود
بازیگر سریال‌های مهر و ماه (۱۳۶۹)، شیخ مفید (۱۳۷۳)، شبی از شب‌ها (۱۳۸۳)، ماه عسل (۱۳۸۸)، توطئۀ فامیلی (۱۳۹۰) راز پنهان (۱۳۹۱)، بی قرار ۱و ۲ (۱۳۹۲)، درمورد شخصیت ماه‌چهره خلیلی تاکید کرد: صحبت‌هایی از دیروز در فضای مجازی درباره ایشان مطرح می‌شود؛ درباره میهن‌پرستی ایشان و این‌که به ایران علاقه داشتند و روحیات خوب و دوست‌داشتنی و ...، اما شاید هنوز کسی به این نکته توجه نکرده است که ایشان چقدر محکم بودند.

این‌که به کسی بگویید چنین بیماری‌ای دارد احتمالاً بر روحیه‌اش اثر می‌گذارد، اما خانم خلیلی از زمانی که به سرکار بازگشت، آن‌قدر با روحیه بود که نگذاشت کسی بفهمد که مریض است و درد دارد و از آن به بعد هم با همان روحیه‌ای که از قبل داشت، بر سر کار بود، کارش را ادامه داد و به پایان رساند و به هیچ‌کس هم نگفت که چه مشکلی دارد. وی افزود: از دیروز که متوجه بیماری‌شان شده‌ام، دائم به این موضوع فکر می‌کنم که چطور با خودش کلنجار می‌رفته است که همه این درد و مشکلات را در درون خودش نگه دارد و به هیچ‌کسی بروز ندهد که دیگران را ناراحت نکند و فضا را به هم نریزد.

این‌ها چیز‌هایی است که از آدمیزاد باقی می‌ماند وگرنه که مرگ راهی رفتنی است که همه ما باید برویم.

خلا سوگواری در این روزها، واقعا سخت است

این کارگردان در توضیح زمان ساخت سریال مرضیه، یادآور شد: هنوز یک سال نشده است؛ آن سریال محرم سال ۹۸ تولیدو پخش شد؛ اتفاقا یکی از دوستانمان پستی گذاشته بود با این مضمون که باورم نمی‌شود که کمتر از یک سال هم آقای اوجی (تهیه کننده) را نداشته باشیم و هم خانم خلیلی را؛ آقای اوجی تهیه‌کننده سریال مرضیه بود و خانم خلیلی نقش اول آن سریال.

متأسفانه این خلأ برای همه مردم هست و نه صرف هنرمندان و این خلأ احساسی و این‌که وقتی فردی را از دست می‌دهید، نتوانید بروید و از دیگران و دوستان تسلی بگیرید، واقعاً سخت است.

کارگردان مجموعه‌های راز پنهان (۱۳۹۱)، باغ سرهنگ (۱۳۹۲)، بی قرار ۱و ۲ (۱۳۹۲)، ما فرشته نیستیم (۱۳۹۳)، قرارمون پارک شهر (۱۳۹۵) و مرضیه (۱۳۹۸) بیان کرد: دیروز با خودم می‌گفتم کاش می‌شد درجایی جمع شد و کسانی که دوست بودیم و باهم و ارتباط داشتیم، دورهم جمع می‌شدیم، حرفی می‌زدیم و عکسی می‌گذاشتیم، اما این خلأ وجود دارد و بسیار آزاردهنده است.

پدرم را در همین شرایط از دست دادم و متأسفانه هیچ مجلسی نتوانستیم بگیریم و دست‌کم خاکی بود و توانستیم بر سر خاک برویم، اما ماه‌چهره جان حتی اینجا و پیش ما هم نیست، اما تمام این خاطراتی خوبی که از او داریم از هر چیز دیگری برای همه ما ماندنی است.

سام در انتها تصریح کرد: از دیروز تاکنون آنچه در فضای مجازی می‌بینید و می‌شنوید، خوبی‌های خانم خلیلی است و این‌ها چیز‌هایی نیست که از یاد کسی برود؛ این سوگ بالاخره با سنگینی خودش می‌گذرد، اما خاطره‌ها و خنده‌های زیبایش از یادمان نمی‌رود.

کارنامۀ هنری ماه‌چهره خلیلی

ماه‌چهره خلیلی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه آکسفورد و همچنین یک دوره بازیگری را در مدرسه متد (Method School) در لندن گذرانده بود. او که نوهٔ دختریِ پروین سلیمانی بود، بازیگری در تلویزیون را با سریال مختارنامه ساخته داود میرباقری و بازی در سینما را با فیلم چشمان سیاه ساختهٔ ایرج قادری آغاز کرد.

چشمان سیاه (۱۳۸۱)، نقاب (۱۳۸۳)، تله (۱۳۸۴)، پرونده هاوانا (۱۳۸۴)، موش (۱۳۸۷)، سایه وحشت (۱۳۸۷)، شور شیرین (۱۳۸۸)، پرنده باز (۱۳۸۹)، شبکه (۱۳۸۹)، سلام بر فرشتگان (۱۳۹۱)، فصل انار (۱۳۹۲)، رنج و سرمستی (۱۳۹۲)، قلب سفید قاصدک‌ها (۱۳۹۳)، سوت دل (۱۳۹۳)، صله سحر (۱۳۹۴)، یادم تو را فراموش (۱۳۹۵)، قرارمون پارک شهر (۱۳۹۵) و اشنوگل (۱۳۹۵) فعالیت‌های هنری خلیلی در عرصۀ سینما بود.

وی همچنین در سریال‌های مختارنامه (۸۹–۱۳۸۳)، در چشم باد (۱۳۸۷)، کلاه پهلوی (۱۳۹۱)، گذر از رنج‌ها (۱۳۹۳)، دختر گمشده (۱۳۹۷) و مرضیه (۱۳۹۸) به نقش آفرینی پرداخته بود.

خلیلی علاوه بر بازیگری در حوزه ساخت فیلم کوتاه و مستند هم فعالیت داشت. فیلم کوتاه «عید قربان» یکی از کار‌های او در زمینه فیلم کوتاه است، این فیلم برنده جوایز بسیاری از جشنواره‌های خارجی مختلفی از جمله جشنواره فیلم سان فرانسیسکو ۲۰۰۶ شده است.

ماه‌چهره خلیلی در ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ بر اثر سرطان لوزالمعده در ۴۳ سالگی در لندن درگذشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست