آنکارا پیشنهاد بازسازی بندر بیروت را مطرح کرد


آنکارا پیشنهاد بازسازی بندر بیروت را مطرح کرد

معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه ترکیه با نخست وزیر و رئیس جمهور لبنان دیدار و بر کمک رسانی سریعتر به آسیب دیدگان فاجعه بندر بیروت تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه ترکیه با نخست وزیر و رئیس جمهور لبنان دیدار و بر کمک رسانی سریعتر به آسیب دیدگان فاجعه بندر بیروت تاکید کردند.
فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه به همراه شماری از وزرای این کشور از جمله مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه وارد بیروت شد و حسان دیاب نخست وزیر و میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار و درباره نحوه کمک رسانی به آسیب دیدگان انفجار هولناک بندر بیروت رایزنی کرد.
اوکتای در نشستی خبری پس از این دیدار گفت: من حامل پیام تسلیت و همدردی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و ملت ترکیه هستم، ما در کنار براردارنمان در لبنان در این مصیبت بزرگ ایستاده ایم.
معاون رئیس جمهور ترکیه افزود: دو بیمارستان صحرایی به همراه تجهیزات پزشکی و ۴۰۰ تن گندم و مواد غذایی به لبنان ارسال شده است.
فواد اوکتای در دیدار با حسان دیاب نخست وزیر لبنان هم بر پشتیبانی کشورش برای بازسازی بندر بیروت تاکید و از ورود تیم‌های امدادی بیشتری به لبنان خبر داد.
وی پس از نشستی با میشل عون رئیس جمهور لبنان به خبرنگاران اعلام کرد یک تیم جستجو در بندر بیروت که بر اثر انفجار گسترده تخریب شده در حال فعالیت است.
اوکتای افزود ترکیه پیشتر دو بیمارستان صحرایی و ۴۰۰ تن گندم و اقلام غذایی به لبنان ارسال کرده است.
این مقام ترکیه در ادامه گفت دولت وی آماده استفاده از بندر مرسین برای دریافت اقلامی است که بعدا در کشتی‌های کوچکتر به لبنان ارسال شود.
اوکتای به همراه مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به لبنان سفر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403