پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل - میانه به بیش از 80درصد رسید


پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل - میانه به بیش از  80درصد رسید

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل گفت: پروژه راه آهن اردبیل - میانه در مجموع بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زیرسازی آن تا پایان سال99 به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز شنبه در بازدید از روند اجرایی این پروژه افزود: بیش از ۱۱۰ کیلومتر ریل‌گذاری و روسازی راه آهن اردبیل نیز از دو جبهه آغاز شده و پروژه تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ریل‌گذاری و روسازی پروژه از سمت اردبیل آغاز شده و کارگاه این جبهه کاملا فعال است، بیان کرد: پیمانکار ریل‌گذاری متعهد شده ماهانه هفت کلیومتر و در صورت مساعد بودن شرایط در ۲ شیفت بیش از ۱۵ کیلومتر ریل‌گذاری انجام دهد که خوشبختانه در این جبهه کارها خوب پیش می‌رود و تا دو ماه آینده نیز از سمت میانه هم عملیات ریل‌گذاری آغاز خواهد شد.

بهنامجو از فعال بودن ۱۲ کارگاه در مسیر میانه _ اردبیل با تمام توان خبر داد و اظهار کرد: در طول مسیر۱۲ پیمانکار بصورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند تا طبق جدول زمان‌بندی شده زیرسازی قطعات به اتمام برسد.

پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل - میانه به بیش از  80درصد رسید

وی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه از یک زهرا و ۷۰میلیارد تومان اعتبار برنامه‌ریزی شده برای راه آهن اردبیل میانه ۳۸۰ میلیارد تومان پرداخت کرده و ۱۶۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا دو هفته دیگر به پروژه تزریق می‌شود.

بهنامجو اظهار کرد: این پروژه یکی از طرح‌های الویت‌دار دولت دوازدهم است و با اخذ ۴۰۰ میلیارد تومان فاینانس بانک ملی جهت تکمیل این پروژه هیچگونه مشکل مالی نخواهیم داشت.

وی گفت: مرتفع‌ترین و بزرگترین پل در ایران پل آرپاچایی است که با جدیت تمام در این پروژه طبق برنامه زمان بندی در حال پیشرفت است.

استاندار اردبیل ادامه داد: در ایستگاه‌های مشخص شده نیز فعالیت خوبی انجام می‌شود که ایستگاه اصلی در اردبیل با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد به زودی تکمیل شده و عملیات اجرایی سایر ایستگاه‌ها نیز با توجه به برنامه زمان‌بندی شده پیش می رود.

بهنام جو گفت: اتمام این پروژه یکی از آرزو های دیرینه مردم استان اردبیل بوده و به جد پیگیری می‌کنیم تا یک‌سال آینده به اتمام برسد.

عملیات تکمیلی راه‌آهن اردبیل هم‌اکنون در ۱۲ قطعه شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سخت‌گذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت با سرعت قابل قبول در حال اجراست.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی برای ایجاد ارتباط در این خط ریلی در حال احداث است و علاوه بر آن، در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده است.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن‌آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان