دفتر ماکرون | کنفرانس جمع‌آوری کمک برای بیروت یکشنبه برگزار خواهد شد


دفتر ماکرون | کنفرانس جمع‌آوری کمک برای بیروت یکشنبه برگزار خواهد شد

بنا بر اعلام دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه نشست کمک مالی به بیروت، به ریاست فرانسه و سازمان ملل روز یکشنبه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد ویدئوکنفرانس جمع‌آوری کمک برای بیروت در پی انفجار مرگبار این شهر که توسط فرانسه و سازمان ملل برنامه‌ریزی شده، روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

قرار است «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از طریق ویدئو-لینک میزبان این کنفرانس باشد. سازمان ملل نیز به همراه فرانسه ریاست آن را برعهده خواهد داشت. قرار است در این کنفرانس همچنین درباره چگونگی تخصیص و توزیع کمک‌ها نیز تصمیم‌گیری شود.

به گزارش «العربیه»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم روز جمعه گفته بود در این کنفرانس شرکت خواهد کرد. ترامپ گفت: ما روز یکشنبه با رئیس‌جمهور ماکرون، رهبران لبنان و رهبران سایر نقاط جهان کنفرانسی تلفنی برگزار خواهیم کرد.

انفجار مرگبار بندر بیروت باعث تخریب گسترده این بندر و وارد شدن خسارت‌های جدی به تعدادی از منازل در پایتخت لبنان شده و طبق اعلام وزیر بهداشت لبنان شمار قربانیان انفجار به ۱۵۴ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت لبنان همچنین اعلام کرده است که همچنان ۶۰ نفر به دنبال انفجار بندر بیروت مفقود هستند.

معاون وزیر بهداشت لبنان نیز شامگاه جمعه به رسانه‌ها گفته بود که وضعیت ۱۲۰ تن از شش هزار مجروح وخیم است و انتظار می‌رود شمار فوتی‌ها افزایش یابد.

بعد از انفجار بیروت، رئیس‌جمهور فرانسه از مناطق حادثه دیده بازدید کرد و وعده رونمایی از «ابتکاری سیاسی» در ارتباط با لبنان را داد.

او با ژستی بشردوستانه، گفت که به صورت شفاف تلاش خواهد کرد که کمک‌های بشردوستانه به دست مردم آسیب دیده و مؤسسات غیر دولتی برسد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت که در روزهای آینده، نشستی را برای کمک به لبنان برگزار خواهد کرد و بانک بین‌المللی و سازمان ملل نیز نقش حیاتی در نحوه کمک رسانی به لبنان خواهند داشت.

انتهای پیام/ص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟