فیلم همزیستی یوزپلنگ‌ها و جنگلبان مربوط به مازندران نیست


فیلم همزیستی یوزپلنگ‌ها و جنگلبان مربوط به مازندران نیست

ساری - ایرنا - اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد که فیلم همزیستی یک جنگلبان با چند یوزپلنگ که طی 24 ساعت اخیر در برخی صفحه‌های اجتماعی فضای مجازی به نام مازندران منتشر شده است، مربوط به این استان نیست.

به گزارش ایرنا، انتشار فیلمی از یک جنگلبان که همزیستی مسالمت‌آمیزی با چند یوزپلنگ دارد و در برخی صفحه‌های اجتماعی به مازندران نسبت داده شده، طی ۲۴ ساعت اخیر مورد توجه کاربران فضای مجازی بویژه در مازندران قرار گرفته است.

پس از انتشار این ویدئو در چند رسانه رسمی، با این که نام مکان در شرح ویدئو عنوان نشده بود، تعدادی از شبکه‌های اجتماعی این ویدئو را مربوط به مازندران معرفی کردند و نوشتند که جنگلبان مازندرانی است. در برخی صفحه‌های اجتماعی هم روی ویدئو موسیقی مازندران قرار داده شد تا باورپذیری مرتبط بودن فیلم با مازندران بیشتر شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران صحت این موضوع را تایید نکرد و اعلام کرد که این ویدئو هیچ ارتباطی با مازندران ندارد.

کامیار ولیپور در پاسخ به پیگیری خبرنگار ایرنا گفت: چنین موردی در مازندران نداریم و این ویدئو هم نه تنها ارتباطی به مازندران ندارد، بلکه از شواهد پیداست مربوط به ایران هم نیست.

وی افزود : در گوشه‌ای از فیلم لوگوی یک مجموعه خارجی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد متعلق به صفحه‌ای مرتبط با حیوانات است.

ولیپور گفت : از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای و به ویژه کاربران فضای مجازی انتظار داریم که تا پیش از اطمینان نسبت به درستی محتوایی که در فضای مجازی مشاهده می‌کنند، اقدام به انتشار آن نکنند.

وی افزود: این موضوع متأسفانه هر چند وقت یک بار به اشکال مختلف در فضای مجازی دیده می‌شود. برای مثال تصویری تکراری از چند حیوان که با وضعیت بدی نگهداری می‌شوند، چند سال است که هر چند ماه یک بار در فضای مجازی به عنوان شرایط بد نگهداری حیوانات در باغ وحش بابلسر منتشر می‌شود. در حالی که هیچ کدام از آن تصاویر متعلق به بابلسر و مازندران نیستند و بارها نیز ادعای مطرح شده را با انتشار تصاویر واقعی تکذیب کرده‌ایم. این رفتارها عمدتا برای جذب مخاطب انجام می‌شود که نتیجه‌ای جز ایجاد نگرانی بین دوستداران محیط زیست و تخریب سازمان حفاظت محیط زیست ندارد.

در این ویدئوی دو دقیقه‌ای تصویر مردی دیده می‌شود که سه یوزپلنگ در کنار او خوابیده‌اند. در شرح این ویدئو که ابتدا برخی رسانه‌های رسمی آنلاین ، آن را منتشر کردند عنوان شده بود: «جنگلبانی که مدعی بود شب‌ها در جنگل تنها می‌خوابد و یوزپلنگ‌ها وقتی او تنهاست و همراهی ندارد بدون هیچ آسیبی پیش آن جمع شده و استراحت می‌کنند، برای اثبات گفته‌هایش یک شب از این ماجرا فیلمبرداری کرد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج