وزیر خارجه امارات: توافق دریایی مصر و یونان عامل تقویت ثبات


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (/fa/international) ، وزیر امور خارجه امارات در گفتگوی تلفنی با همتای مصری اش امضای توافقنامه ترسیم مرز‌های دریایی بین...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، وزیر امور خارجه امارات در گفتگوی تلفنی با همتای مصری اش امضای توافقنامه ترسیم مرز‌های دریایی بین قاهره و آتن را تبریک گفت.
پایگاه اینترنتی روزنامه الخلیج امارات در گزارشی نوشت: شیخ عبدالله بن زاید در گفتگوی تلفنی با سامح شکری تاکید کرد این توافق گامی مهم است که منعکس کننده تلاش‌های جمهوری مصر کشور برادر و جمهوری یونان کشور دوست برای تحکیم ثبات در منطقه خاورمیانه است.
وی از تلاشها، هماهنگی و همکاری مستمر و مفید دو طرف که به امضای این توافقنامه مهم منتهی گردید، تجلیل کرد. این توافقنامه همسو با قوانین بین المللی و توافقنامه سازمان ملل متحد درباره حقوق دریا‌ها است.
وی همچنین تاکید کرد دولت امارات به روابط راهبردی با مصر و یونان بسیار اهمیت می‌دهد. وی ابراز امیدواری کرد این توافق زمینه‌ای برای تقویت همکاری دو کشور در عرصه انرژی حیاتی باشد که خیر و شکوفایی برای ملت و دولت دو کشور به ارمغان آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سنگینی بار «ترومای جنگ» بر شانه‌های کوچک کودکان