(تصاویر) دو تکه شدن هواپیمای مسافربری هندی روی باند


(تصاویر) دو تکه شدن هواپیمای مسافربری هندی روی باند

یک هواپیما متعلق به خطوط هوایی هند، هنگام نشستن بر روی باند فرودگاه دو تکه شد و تاکنون دست‌کم 18 نفر کشته شدند.

مقامات هند از کشته شدن دست کم ۱۸ نفر، از جمله دو خلبان و زخمی شدن ۱۲۳ نفر بر اثر سانحه‌ای خبر دادند هنگام فرود برای هواپیمای مسافربری ایرایندیا رخ داد.

به گزارش فرارو، این هواپیما هنگام فرود در هوای بارانی در باند فرود لغزید و دچار سانحه شد. خبرنگار‌ای بی سی نیوز در گزارشی در این باره گفت: این‌ها تصاویر دردناک پرواز ایرایندیا اکسپرس است که با ۱۹۰ سرنشین پس از لغزیدن در باند فرود ایالت کرالا در آب و هوای بسیار نامساعد، به دو نیم شد.

بیش از ۱۲ تن از سرنشینان زخمی که وضع شان وخیم بود، به سرعت بیمارستان منتقل شدند. بخشی از هواپیما کاملاً در هم شکسته است، اما به طور باورنکردنی، این هواپیما آتش نگرفته است.

استیفن گانیارد، خلبان بازنشسته گفت: این پروازی بسیار طولانی از مبداء دوبی بود، در نتیجه سوخت زیادی در هواپیما باقی نمانده بود و همین باعث شد هواپیما دچار آتش سوزی نشود و در نتیجه این سانحه تلفات زیادی ندهد.

پرواز ۷۳۷ در زمان بارندگی بسیار شدید فرود آمد و دچار سانحه شد.

استیفن گانیارد افزود: مقامات هند از مواد پلاستیکی بیش از حد در ساخت باند فرود استفاده کرده اند و این بدان معناست که وقتی هواپیما به باند فرود خیس برخورد می‌کند، دچار لغزندگی بیشتری می‌شود و توقف آن بسیار دشوارتر است؛ و فکر می‌کنم عامل سانحه امشب همین بود.

در واقع این مسافران پس از سرگردانی در خارج از کشور به علت شیوع ویروس کرونا، در حال بازگشت به کشور بودند.

در حال حاضر دو گروه تحقیق در محل سانحه مشغول بررسی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!