54 کتابفروشی در خراسان رضوی مجری طرح تابستانه کتاب شدند


54 کتابفروشی در خراسان رضوی مجری طرح تابستانه کتاب شدند

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح تابستانه کتاب از امروز همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد و 54 کتابفروشی در خراسان رضوی مجری اجرای این طرح شدند.

افشین تحفه گر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای حمایت از صنعت نشر، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور در قالب طرح "تابستانه کتاب" به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: در این طرح کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند پس از ثبت نام می‌توانند کتابهای خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند و موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتابفروش‌ها پرداخت خواهد کرد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مدت اجرای طرح تابستانه کتاب را ۱۲ روز عنوان و بیان کرد: در این دوره از طرح مزبور سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است و خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی، علاوه بر کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان، کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

تحفه‌گر با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع ویروس کرونا از سوی کتابفروشیها و خریداران کتاب گفت: به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوط در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها پوشش داده می‌شود، همچنین، مدیریت پروتکل‌های بهداشتی در زمان اجرای طرح بر عهده واحدهای صنفی، شهروندان و خریداران کتاب خواهد بود.

وی ادامه داد: مدت زمان تسویه حساب طرح تابستانه کتاب در سال جاری، یک ماه پس از پایان اجرای طرح و کنترل و نظارت در طول طرح بر عهده خود کتاب‌فروشان است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز بر نحوه اجرای طرح نظارت خواهد کرد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مشارکت مجازی در فروش کتاب، بیشتر برای کتابفروشی‌های بزرگ است که صف‌های طولانی را در دوره‌های قبل اجرای طرح مزبور تجربه کرده‌اند بنابراین کتابفروشی‌های کوچک همانند دوره‌های قبل می‌توانند فروش فیزیکی نیز داشته باشند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد. در این طرح‌ها کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند در فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت کنند. در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتاب‌فروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت‌نام، می توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟