تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی‌ زنجان پرداخت می‌شود


تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی‌ زنجان پرداخت می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق برنامه اعلام شده، ودیعه مسکن به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی دارای شرایط لازم در استان پرداخت می‌شود.

محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات، زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار با بعد خانوار حداقل سه نفر، معلولان سرپرست خانوار با شدت معلولیت شدید و خیلی شدید با بعد خانوار حداقل سه نفر را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی که حداقل ۱۰ سال از تاریخ ترخیص آنها گذشته باشد و خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول که سرپرست خانوار نیز معلول باشد در اولویت پرداخت این کمک هستند.

این مسؤول ادامه داد: مبلغ این تسهیلات در شهر تهران ۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان با ۱۳ درصد سود در قالب قرارداد یک ساله به مستاجران پرداخت می شود.

وی اظهار داشت:مستاجر فقط سود را بازپرداخت می‌کند. مبلغ اقساط هم برای شهر تهران ۵۴۰ هزار تومان، شهرهای بزرگ ۳۲۵ هزار تومان و سایر شهرها نیز ۱۶۰ هزار تومان است که بعد از پایان قرارداد هم تسهیلات به بانک عامل عودت داده می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد : شرایط خانوارها برای دریافت تسهیلات این است که فرم ج آنها باید سبز باشد، سابقه مالکیت از سال ۸۴ به بعد نداشته، متاهل یا سرپرست خانوار بوده و حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشند و همچنین باید دارای اجاره نامه رسمی دارای کد رهگیری هم باشند.
محمدی خاطر نشان کرد : متقاضیان باید از طریق ارسال پیامک به شماره تلفن همراه آنان به شماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ثبت نام اولیه کنند و این مهلت تا روز دوشنبه ۱۳ مرداد تمدید شده بود.

به گزارش ایرنا، ۱۹ درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد ۲۸ هزار و ۴۹۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۳۶ خانوار معادل ۶۵ درصد مستمری بگیر بوده و ۳۵ درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان