یکی از خیابان‌های مشهد به نام شهدای فاطمیون مزین شد


یکی از خیابان‌های مشهد به نام  شهدای فاطمیون  مزین شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره نام‌گذاری معابر و تابلونویسی شهرداری مشهد گفت: بر اساس مصوبه کمیته نام‌گذاری معابر، خیابان سرخس در مشهد به شهدای فاطمیون تغییر نام یافت.

ناهید فربدنیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تغییر نام به درخواست مکرر شهروندان ساکن این محل و بر اساس مصوبه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین یکی از معابر فرعی این خیابان یعنی سرخس ۳ به درخواست اهالی به نام "شهدای زینبیون" نام‌گذاری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در خصوص نام‌گذاری معابر مشهد به نام شهدا گفت: در حال حاضر ۳۵ هزار خیابان و معبر و کوچه فرعی در مشهد به نام شهدای محلی و کشوری نام‌گذاری شده است.

حجت‌الاسلام حسین معصومی افزود: در حال حاضر اسامی مبارک ۶ هزار و ۶۰۰ شهید زینت بخش معابر و کوچه های مشهد است و بر اساس برنامه مشترک با شهرداری در کمیته نام‌گذاری، به درخواست خانواده شهدا، کوچه و معابر نزدیک منازل این عزیزان به نام شهیدشان نام‌گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: خانواده شهدا می‌توانند با دریافت معرفی نامه از بنیاد شهید به اداره فرهنگی شهرداری منطقه محل سکونت خود مراجعه و فرم درخواست نام‌گذاری را تکمیل کنند و پس از تایید در صحن علنی شورای شهر مشهد، خیابان یا کوچه به نام آن شهید نام‌گذاری می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه نام معبری که نام شهید دارد تحت هیچ شرایط تغییر نمی‌کند گفت: اولویت درخواست و نام‌گذاری با والدین، همسر، فرزندان، خواهر و برادر شهید است و اگر کوچه نام شهید نداشته باشد به نام شهید نام‌گذاری می‌شود.

خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۷۹ شهید در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا