54 درصد راه‌های روستایی خراسان رضوی آسفالت شد


54 درصد راه‌های روستایی خراسان رضوی آسفالت شد

مشهد- ایرنا- معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طول راه‌های روستایی استان 14 هزار و 150 کیلومتر است که در 40 سال گذشته هفت هزار و 734 کیلومتر معادل 54.5 درصد آن آسفالت شده است.

محمود آنت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در برنامه ششم توسعه راههای روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان باید آسفالت شوند اما هنوز برنامه پنجم توسعه در این حوزه کامل نشده است.

وی ادامه داد: از هفت هزار کیلومتر راه روستایی خاکی استان هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربوط به روستاهای ۵۰ خانوار است که سهم شهرستان مشهد از این محرومیت ۲۰۳ کیلومتر است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خرسان رضوی گفت: در دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ حدود ۶۰ کیلومتر از راه های روستایی شهرستان مشهد آسفالت شده و ۱۰ کیلومتر نیز در دست اقدام است.

وی افزود: در سال های اخیر اعتبارات برای راه‌های روستایی شهرستان مشهد نسبت به سایر شهرستان‌ها کاهش یافته است که توجه بیش از پیش در این زمینه می‌طلبد.

آنت با اشاره به کمبودهای بودجه‌ای راهداری ادامه داد: به عنوان مثال سال ۹۷ اعتبارات راهداری شهرستان مشهد ۲۰ میلیارد ریال بود که هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن تخصیص یافت اما در سال گذشته با وجود اعتبار ۴۵ میلیارد ریالی فقط یک میلیارد ریال آن تخصیص یافت در حالی که پیمانکاران راه روستایی در حوزه شهرستان مشهد ۲۷ میلیارد ریال طلب دارند.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومترمربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، سه شهر مشهد، ملک آباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست.

کلانشهر مشهد با ۳۵۰ کیلومترمربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش نگرانی ها در آمریکا و اروپا نسبت به پیشروی احتمالی نیروهای مسلح روسیه