اتیوپی فشار‌های آمریکا را به ضرر مذاکرات سد النهضه دانست


اتیوپی فشار‌های آمریکا را به ضرر مذاکرات سد النهضه دانست

وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد: فشار‌های آمریکا بر این کشور به مذاکره با مصر و سودان درباره سد النهضه آسیب خواهد رساند.

اتیوپی فشار‌های آمریکا را به ضرر مذاکرات سد النهضه دانستبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از قاهره، وزارت خارجه اتیوپی اظهار داشت: تلاش‌های آمریکا و بانک جهانی برای زیر فشار قرار دادن اتیوپی برای امضای توافقی نامتوازن، فقط به مذاکرات سه جانبه سد النهضه با مصر و سودان آسیب خواهد رساند.
سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی افزود: کشورش همچنان به روابط با آمریکا توجه دارد و آدیس آبابا همواره تلاش می‌کند سطح این روابط را بالا ببرد، اما هرگونه تلاش یا فعالیتی که با روابط مغایرت داشته باشد، به پیوند‌های دوجانبه آسیب می‌زند و فشار ایالات متحده بر اتیوپی در مذاکرات سه جانبه با مصر و سودان بر این پیوند‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.
وی گفت: اقدامات ایالات متحده و بانک جهانی نه تنها به روابط دو جانبه ضرر می‌زند، بلکه به مذاکرات سه جانبه با مصر و سودان نیز آسیب می‌رساند. هیچ فشاری جلوی ساخت سد را نخواهد گرفت و عزم و اراده اتیوپی برای تکمیل پروژه‌های خود را متوقف نخواهد کرد.
پیشتر گیدو آندارگاچیو وزیر خارجه اتیوپی اعلام کرده بود کشورش به دنبال تقویت همکاری‌ها با کشور‌های همسایه در چارچوب طرح توسعه روابط خارجی به مدت ۱۰ سال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری