علی‌اکبری:سرانجام MMA در ایران قانونی می‌شود


علی‌اکبری:سرانجام MMA در ایران قانونی می‌شود

ستاره رشته MMA در ایران به زودی برای مسابقه راهی یکی از کشورهای شرق آسیا خواهد شد.

سیدحسن صفوی؛ امیر علی‌اکبری، فایتر سنگین وزن ایرانی MMA بعد از یک‌سال و نیم دوری دوباره برای مبارزه آماده می‌شود. او بعد از تجربه مبارزه برای سازمان روسی این بار با آسیایی‌ها قرارداد بسته. با سازمان وان چمپیون‌شیپ. سازمانی در سنگاپور. فایتر معروف ایرانی البته برای اولین مبارزه اش ۸۶ روز فرصت دارد تا آماده شود. علی‌اکبری هرچند بدش نمی‌آید کمربند را بگیرد، ترجیح می‌دهد با چند مبارزه برایش آماده شود و بعد در سنگاپور با کاری بزرگ برگ جدیدی به تاریخ MMA ایران اضافه کند، اما او به قانونی شدن MMA در ایران خیلی امیدوار است: «به زودی این اتفاق می‌افتد به شرطی که فایترها مبارزه خوبی به نمایش بگذارند.»

چه شد بعد از کلی حدس و گمان، به یک‌باره با سازمان بزرگ آسیایی به تواقق رسیدید؟
سازمان وان چمپیون‌شیپ یک سازمان بزرگ و پربیننده است و از این لحاظ با سازمان‌های دیگر متفاوت است و حتی جلوتر از بقیه است. وان چمپیون‌شیپ نه تنها قرارداد خوبی به من پیشنهاد داد، بلکه با تیم من قرارداد بسته و از طرفی حالا ما نماینده این سازمان در ایران محسوب می‌شویم و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم فایترهای بیشتری را وارد سازمان وان چمپیون‌شیپ کنیم.

چقدر از این سازمان و فایترهایش شناخت دارید؟
اطلاعات خوب و کاملی دارم. آن‌ها چند فایتر خوب در سنگین وزن دارند و قهرمان این وزن هم برندون وِرا است که سابقه مبارزه در UFC را هم دارد و در وان چمپیون‌شیپ چندین مبارزه خوب داشته. ان‌شاءا... به زودی شکستش می‌دهم و کمربند قهرمانی را به دست خواهم آورد.

تاریخ دقیق اولین مبارزه شما چه زمانی است؟
تاریخی را که سازمان به من اعلام کرده، ۹ آبان است که قرار است در سنگاپور مبارزه داشته باشم. قطعاً مبارزه اول سر کمربند نیست. به این دلیل که من یک سال و نیم مبارزه‌ای نداشته‌ام و می‌خواهم قبل از مبارزه برای کمربند، یک مبارزه دیگر انجام بدهم. اسم حریفم را هم هنوز نگفته‌اند، اما به من قول داده‌اند که دو هفته آینده حریفم مشخص می‌شود.

علی‌اکبری:سرانجام MMA در ایران قانونی می‌شود

قرارداد شما با این سازمان چندساله است و چند فایتر برای این سازمان انجام می‌دهید؟
قرارداد من شامل دو بند است. بند اول، چهار مبارزه که یک سال و نیم است و بند دوم شامل زمانی می‌شود که اگر ان‌شاءا... من صاحب کمربند شوم چهار مبارزه در یک سال دیگر به قرارداد من اضافه می‌شود. سازمان وان چمپیون‌شیپ همیشه فایترهای خوبی را جذب می‌کند. آن‌ها همین حالا در حال مذاکره با یکی از قهرمانان بزرگ یواف‌سی هستند که به احتمال زیاد به زودی به این سازمان ملحق می‌شود. من دوست دارم خیلی سریع با قهرمان سنگین وزن سازمان مبارزه کنم.

شما با ۳ نفر از هم‌تیمی‌هایت با این سازمان قرارداد بسته‌ای؟
انصافاً بچه‌ها فایترهای خیلی خوبی هستند. درست است که رزومه آنچنانی ندارند، اما چند سالی است که مرتب تمرین می‌کنند و چند مبارزه آخر را هم با پیروزی پشت‌سر گذاشته‌اند و همین حالا هم از لحاظ آمادگی در سطح بالایی هستند. آن‌ها تقریباً سه سال به طور مرتب همراه من تمرین کرده‌اند. من هم تلاش کردم قرارداد خوبی برای‌شان مهیا کنم که خدا را شکر این اتفاق افتاد. قراردادشان شش مبارزه برای دو سال و نیم است.

فکر می‌کنید چه زمانی MMA بالاخره در ایران قانونی می‌شود؟
به شما قول می‌دهم که به زودی این اتفاق می‌افتد، اما نیاز است که چند مبارزه خوب انجام شود و بچه‌ها هم عملکرد خوبی داشته باشند و قهرمان سازمان‌های بزرگ دنیا بشوند. ما هم از سازمان‌های بزرگ دنیا دعوت می‌کنیم تا رویدادهای‌شان را در کشورمان برگزار کنند تا ان‌شاءا... این اتفاق رخ بدهد و MMA در ایران قانونی شود.

حرفی مانده؟‌
می‌رویم که به دو هدف بزرگ برسیم. اولین هدف تاریخ‌سازی و تصاحب کمربند وان چمپیون‌شیپ است و هدف دوم اینکه پلی باشم تا همه کسانی که لیاقتش را دارند و فایتر خوبی هستند به سازمان راه پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: برد 4 گله جوانان با هدایت مظلومی

254 251

کد خبر 1419232

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر