26 کتابفروشی مازندران مجری طرح «تابستانه کتاب» شدند


26 کتابفروشی مازندران مجری طرح «تابستانه کتاب» شدند

ساری – ایرنا - طرح تابستانه کتاب از فردا شنبه همزمان با روز عید سعید غدیرخم در کتابفروشی‌های عضو این طرح در سراسر مازندران آغاز می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به مدت 13 روز با استفاده از یارانه در نظر گرفته شده کتاب خریداری کنند.

به گزارش ایرنا، مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تسهیل خرید کتاب برای علاقه‌مندان و خانواده‌ها، طرح «تابستانه کتاب» را در ادامه طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب از فردا در سراسر کشور آغاز می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: طرح تابستانه کتاب با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» از فردا در سراسر کشور آغاز می‌شود و در مازندران نیز ۲۶ کتابفروشی عضو این طرح هستند و علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به خرید کتاب با استفاده از یارانه تابستانی در نظر گرفته شده از این کتابفروشی‌ها اقدام کنند.

پراکندگی کتابفروشی‌های عضو طرح در مازندران

عباس زارع اظهار کرد: از ۲۶ کتابفروشی عضو طرح تابستانه کتاب در مازندران، چهار کتابفروشی در مرکز استان و ۲۲ کتابفروشی در سایر شهرستان‌ها قرار دارند که سبب می‌شود شهروندان مازندران در مناطق مختلف استان بتوانند از این خدمت فرهنگی سراسری بهره‌مند شوند.

وی با اعلام این که طرح تابستانه کتاب همزمان با سراسر کشور تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت ، افزود : در چالوس سه مرکز شامل دو فروشگاه شهر کتاب این شهر و کتابسرای پردیس، در تنکابن کتاب‌فروشی بیگی و شهرکتاب، در بهشهر دو کتابفروشی کتاب و زندگی و فروشگاه شهر کتاب، در آمل فروشگاه کتاب کنج، در نوشهر فروشگاه شهر کتاب، در بابلسر دو فروشگاه شهر کتاب و همچنین شهر کتاب‌های رویان و محمودآباد مجری این طرح هستند.

جزئیات بهره‌مندی از یارانه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره جزئیات طرح تابستانه کتاب خاطرنشان کرد: در این طرح فصلی انگیزشی به هر کد ملی یارانه ۲۰ درصدی خرید کتاب تعلق می‌گیرد. سقف یارانه‌ای که به هر کد ملی اختصاص می‌یابد ۳۰ هزار تومان است که در صورت خرید ۱۵۰ هزار تومان کتاب به او تعلق می‌گیرد. یعنی بابت ۱۵۰ هزار تومان خرید، ۱۲۰ هزار تومان می‌پردازد.

این مسئول برای بهره‌مندی بیشتر از این یارانه فرهنگی در طرح تابستانه کتاب، پیشنهاد خرید خانوادگی و استفاده از کد ملی اعضای خانواده را مطرح کرد و افزود: محدودیتی برای ارائه کد ملی سایر اعضای خانواده وجود ندارد و هر شهروند می‌تواند در صورت نیاز به کتاب‌های بیشتر با ارائه کد ملی اعضای خانواده خود، بهره‌مندی بیشتری از این طرح داشته باشد. بنابراین هر فرد می‌تواند با ارائه کد ملی همسر، فرزندان یا پدر و مادر خود هم اقدام به خرید کتاب کند و از تخفیفی که به آن کدهای ملی داده می‌شود استفاده کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: پیشنهاد ما این است که علاقه‌مندان به خرید کتاب در شرایط کنونی که امکان برگزاری نمایشگاه کتاب وجود ندارد، با تهیه فهرستی از کتاب‌های مورد علاقه و بررسی قیمت نهایی، به کتابفروشی‌های معتبر در شهرهای مختلف مازندران مراجعه کنند و از این طرح بهره‌مند شوند.

استقبال مازندرانی‌ها از یارانه کتاب

زارع با اشاره به اجرای طرح بهارانه کتاب در اردیبهشت امسال، گفت : از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت نیز طرح بهارانه کتاب به مدت ۱۱ روز همزمان با سراسر کشور در مازندران اجرا شده بود که در آن طرح ۲۵ کتابفروشی سراسر استان عضو شده بودند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به استقبال مازندرانی‌ها از اجرای این طرح در بهار امسال ، افزود : در طرح بهارانه کتاب علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی از ۲۵ کتابفروشی عضو طرح در مازندران طی ۱۱ روز با خرید ۱۱ هزار و ۶۱۸ جلد کتاب به ارزش حدود ۴۲۶ میلیون تومان استقبال خوی را نشان دادند که این استقبال سبب شد مازندران بین ۱۰ استان برتر کشور در طرح بهارانه کتاب قرار بگیرد.

کتابفروشی‌های عضو طرح در مازندران

طرح «تابستانه کتاب» در ۲۶ فروشگاه بزرگ کتاب شامل شهرکتاب‌ها و کتابفروشی‌های معتبر شهرهای مختلف مازندران برگزار می‌شود. این طرح به طور همزمان در ۷۵۹ کتابفروشی سراسر کشور از فردا تا ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد برپا خواهد بود.

به استناد اطلاعات سامانه طرح کتاب، بیشترین تعداد کتابفروشی‌های عضو این طرح در مازندران با پنج مرکز متعلق به شهرستان قائمشهر است و پس از آن ساری و بابل هر کدام چهار کتابفروشی عضو طرح تابستانه کتاب دارند.

کتابفروشی‌های پارس، سلام، سایه، سرزمین کتاب و شهر کتاب در قائمشهر فروش یارانه‌ای کتاب را بر عهده دارند.

در ساری فروشگاه‌های کتاب سرو، نشر وارش، امیرکبیر و شهر کتاب‌ طرح «تابستانه کتاب» را اجرا می‌کنند.

در بابل کتابفروشی‌های البرز، کتب پزشکی اندیشه، کتاب سرو و اکسیر قلم مجری این طرح هستند.

رتبه هشتم مازندران از نظر تعداد کتابفروشی‌های عضو طرح

بیشترین تعداد کتابفروشی‌های عضو طرح تابستانه کتاب با ۱۱۳ کتابفروشی مربوط به استان تهران است و کمترین تعداد کتابفروشی‌های این طرح نیز با سه کتابفروشی در چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

مازندران، کرمان و گیلان با ۲۶ کتابفروشی عضو طرح تابستانه کتاب، از نظر تعداد کتابفروشی‌های عضو طرح در بین استان‌ها پس از تهران، اصفهان، خراسان رضوی، قم، کردستان، فارس و آذربایجان شرقی هشتمین استان کشور هستند.

طرح فصلی بهارانه کتاب با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل‌ها» با فروش بیش از ۳۰۴ هزار نسخه کتاب به ارزش حدود ۱۲ میلیارد تومان در ۶۸۵ کتابفروشی سراسر کشور از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت برگزار شده بود. پیش از آن نیز پاییز پارسال طرح «پاییزه کتاب» از ۲۳ آبان تا ۵ آذر ۱۳۹۸ با شعار «حال خوش خواندن» برگزار شد که در آن ۶۰۸ کتاب‌فروشی از ۳۱ استان کشور عضویت داشتند و ۳۲۱هزار نسخه کتاب به مبلغ حدود ۱۰ میلیارد تومان توسط دوستداران کتاب خریداری شد که حدود ۸ درصد گردش مالی سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران است.

پس از آن قرار بود پیش از اسفند طرح «زمستانه کتاب» نیز برگزار شود که به دلیل پرداخت نشدن مطالبات کتابفروشی‌های حاضر در طرح «پاییزه کتاب»، اجرای «زمستانه کتاب» لغو شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل