کاهش فوتی‌های ناشی از کرونا در مشهد با رعایت محدودیتها


کاهش فوتی‌های ناشی از کرونا در مشهد با رعایت محدودیتها

مشهد- ایرنا- مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: رعایت محدودیت‌ها نقش مهمی در شیب نزولی فوتی‌های ناشی از بیماری کووید 19 در این شهر داشته است.

حجت‌الاسلام حسین مهدوی دامغانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، آرامستان‌ها از ۲۳ تیر ماه امسال دوباره بسته شدند و مراسم دفن با تعداد محدودی از بستگان انجام می‌شود اما برخی شهروندان در مقابل بسته شدن آرامستان‌ها مقاومت می‌کنند و با درگیر شدن با نیروهای انتظامات فشار کار را مضاعف می‌نمایند.

وی ادامه داد: روزی نیست که نیروهای انتظامات دچار برخورد فیزیکی با شهروندان نشوند لذا از شهروندان می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و سایرین از مراجعه به آرامستان‌ها خودداری کنند تا با رعایت محدودیت‌ها و مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا، زنجیره شیوع این ویروس قطع شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: اجرای محدودیت‌ها از ۲۳ تیرماه، نتایج مثبتی داشته و شیب تعداد فوت شدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این شهر نزولی شده ‌است.

وی افزود: عملیات غسل و کفن فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع این ویروس در بهشت رضوان انجام می‌شود و برای تسریع در روند کار شهروندان، سردخانه و سالن‌های غسل این آرامستان تجهیز و تقویت شده‌ است.

حجت‌الاسلام مهدوی دامغانی ادامه داد: حدود ۳۵ نفر در آرامستان بهشت رضوان و بیش از ۱۲۰ نفر در سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در ارتباط با کرونا فعالیت دارند و فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند.

وی گفت: تاکنون بیش از ۲۰ نفر از کارکنان این سازمان به کرونا مبتلا شده‌اند لذا از شهروندان می‌خواهیم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی زمینه قطع زنجیره انتقال این بیماری و عادی شدن شرایط را فراهم کنند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۹۷۶ تن رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...