ایرنا در انتشار اخبار امیدبخش سرآمد بوده است


ایرنا در انتشار اخبار امیدبخش سرآمد بوده است

کیش- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از دفتر خبرگزاری ایرنا در کیش، این خبرگزاری را در انتشار اخبار امیدبخش، سرآمد دانست.

به گزارش ایرنا، سعید پورعلی، بر ضرورت انتشار اخبار امیدبخش توسط رسانه ها تاکید کرد و گفت: این امر باعث می شود تا جامعه از تکاپو باز نماند و رخوت وسستی بر آن حاکم نشود. البته نه به این معنا که رسانه ها به اغراق گویی روی آورند بلکه در عین حال که نواقص و کاستی ها را می بینند، مردم را به تلاش و کوشش ترغیب کنند. خوشبختانه در این رابطه ایرنا رسانه سرآمد بوده است.
وی با اشاره به همزمانی تولد ایرنا و دانشگاه تهران این خبرگزاری را یک رسانه مادر دانست و افزود: ایرنا به نوعی نقش پیشکسوتی در حوزه رسانه دارد و بسیاری از خبرگزاری های دیگر مانند ایسنا برای آغاز فعالیت خود، تجربه ایرنا را مورد مطالعه قرار دادند و ایرنا هم به راه اندازی آن کمک کرد. در عالم رسانه کمتر اتفاق می افتد، رسانه ای برای خودش رقیب تراشی کند. اما در نهایت ایجاد این فضای رقابتی به بهبود تولیدات و افزایش کیفیت محصولات رسانه ای منجر خواهد شد.
پورعلی یکی از مهمترین ماموریت های ایرنا را به عنوان رسانه نظام، تقویت و تعمیق زندگی اجتماعی در کنار انتشار اطلاعات و آگاهی و نظارت، عنوان کرد و افزود: خوشبختانه ایرنا در راستای ارتقای قرهنگ عمومی کیش و کیشوندی گام های موثری برداشته است.

ایرنا در انتشار اخبار امیدبخش سرآمد بوده است
در این بازدید که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد، ایرج شرف زاده رئیس شورای شهر کیش، محمدتقی امیری خراسانی سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم، زیبا حسین زاده مدیرعامل خانه مطبوعات، رضا اردلان مدیر فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی و سعید پورعزت به نمایندگی از روابط عمومی سازمان، پورعلی را همراهی کردند.
حسین زاده مدیرعامل خانه مطبوعات نیز از ایرنا به عنوان یک الگوی حرفه ای و پیشتاز برای نیروهای رسانه ای جزیره یاد کرد و گفت: همواره رابطه و تعامل خوبی میان فعالان رسانه ای کیش و خبرنگاران ایرنا برقرار بوده است.
مدیر دفتر کیش خبرگزاری ایرنا در این دیدار با اشاره به شرایط خاصی که امسال در جزیره حاکم شده است گفت: در چند ماه اخیر اخبار و حواشی زیادی در رابطه با کیش شکل گرفت؛ از فرار سرمایه تا شایعه واگذاری جزیره به چینی ها. در چنین شرایطی نقش رسانه های رسمی برای مقابله با حجم بالای اخبار جعلی و بعضا نادرست، اهمیت بیشتری می یابد.
وحید اقدسی در ادامه از نیاز کشور به نوعی روزنامه نگاری راه حل گرا سخن گفت و افزود: وقتی رسانه می تواند امیدآفرین باشد که به موازات طرح مسائل، راه حل ها را نیز پیشنهاد دهد و به انتشار صرف اخبار تکیه نکند. البته این امر مستلزم تقویت بنیه حرفه ای روزنامه نگاران و فراهم آوری سخت افزار موردنیاز آنهاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس