از برگزاری دومین کنکور کرونایی تا سازوکار جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد


از برگزاری دومین کنکور کرونایی تا سازوکار جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد

وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری مانند برگزاری دومین کنکور کرونایی کشور و سازوکار جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد گذشت.

از برگزاری دومین کنکور کرونایی تا سازوکار جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همچون «برنامه‌های روز عاشورا در دانشگاه‌ها مجازی برگزار می‌شود»، «کنکور کارشناسی ارشد برگزار شد»، «مشارکت ۳۰ هزار دانشجوی خارجی در جشنواره حرکت» و «برگزاری کنکور‌های سراسری و ارشد به تعویق می‌افتد؟» همراه بود که در ادامه می‌خوانید.

شرکت ۳۲۰ هزار نفر در اولین روز کنکور کارشناسی ارشد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از پایان رقابت بیش از ۳۲۰ هزار نفر در اولین روز برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ خبر داد.

۱۰ نکته ضروری برای کنکوری‌های کارشناسی ارشد ۹۹

در این مطلب به بیان نکات لازم و ضروری که هر داوطلب شرکت کننده در این آزمون باید بداند می‌پردازیم.

داوطلبانی که طی فردا و پس فردا ۱۷ و ۱۸ مرداد آزمون دارند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

نتیجه اولیه این کنکور دهه دوم شهریور ماه اعلام و داوطلبان از دهه دوم شهریور انتخاب رشته را شروع می‌کنند.

نتایج نهایی کنکور ارشد اواخر مهر اعلام می شود و پس از آن دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شامل دانشگاه آزاد، پیام نور، علی کاربردی، غیر انتفاعی و .. می توانند پذیرش دانشجو را شروع کنند.

اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در دهه دوم شهریور

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نتیجه اولیه دهه دوم شهریور ماه اعلام می شود؛ ظرفیت کارشناسی ارشد ۱۵۷ هزار نفر است.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان از دهه دوم شهریور انتخاب رشته را شروع می‌کنند. برای برخی رشته‌ها که مصاحبه و آزمون عملی دارند هفته اول مهر انجام می‌شود نتایج نهایی اواخر مهر اعلام می‌شود.

انتخابات تشکل‌های دانشجویی، مجازی برگزار می‌شود

غلامرضا غفاری، مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوریدرباره آخرین تصمیمات برای برگزاری انتخابات تشکل‌های دانشجویی گفت: تشکل‌های دانشجویی درخواست برگزاری انتخابات را داشتند که به دلیل شرایط شیوع کرونا به آن‌ها اعلام کردیم انتخابات تشکل‌های دانشجوی به صورت مجازی برگزار شود.

آزمون متمرکز دانشگاه علمی کاربردی ۱۷ مرداد پایان می‌یابد

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی گفت: آزمون متمرکز پایان نیمسال دوم ۹۹_۹۸ دانشگاه به صورت غیرحضوری ۱۷ مرداد پایان می‌یابد.

برنامه‌های روز عاشورا در دانشگاه‌ها مجازی برگزار می‌شود

غلامرضا غفاری، مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوریدرباره نحوه برگزاری مراسم محرم در دانشگاه‌ها اظهار کرد: برگزاری مراسمی که خصلت حضور جمعی را دارد به پروتکل‌ها و مواردی که از ستاد ملی مبارزه با کرونا دریافت می‌کنیم بستگی دارد.

او افزود: اگر ستاد مبارزه با کرونا اجازه حضور دانشجویان و اجتماعات در دانشگاه‌ها را بدهد، دانشجویان مراسم محرم را در دانشگاه‌ها خواهند داشت.

اصلاحات رشته‌های پذیرش بدون کنکور ۲۶ مرداد منتشر می‌شود

اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی سراسری (مهرماه سال ۱۳۹۹) روز ۲۶ مرداد منتشر می‌شود.

مشارکت ۳۰ هزار دانشجوی خارجی در جشنواره حرکت

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری تشریح برنامه‌های مرتبط با برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت و هشتمین جشنواره رویش اظهار کرد: این نشست برای برگزاری دو جشنواره بسیار مهم در حوزه فرهنگی یکی جشنواره بین المللی حرکت و دیگری جشنواره بین المللی رویش برگزار شده است.

ظرفیت پذیرش کنکور ارشد ۹۹ اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره تعداد شرکت کننده در این آزمون گفت: در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۳۴۴ هزار و ۵۵۸ نفر زن و ۳۴۹ هزار و ۸۵۹ نفر مرد مشتمل بر ۵۰ درصد زن و ۵۰ درصد مرد هستند.

او با بیان اینکه این دوره از آزمون کارشناسی ارشد در ۲۲۶ حوزه امتحانی در ۸۰ شهرستان کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: ظرفیت این آزمون ۱۵۷ هزار نفر است.

متقاضیان پذیرش براساس سوابق تحصیلی تا قبل از دوم شهریور ثبت‌نام کنند

کاظمی گفت: افرادی که متقاضی پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد هستند باید تا قبل از دوم شهریورماه ثبت‌نام خود را انجام دهند.

برگزاری کنکور‌های سراسری و ارشد به تعویق می‌افتد؟

علیرغم نمره قبولی که نحوه برگزاری کنکور دکتری از سوی وزارت بهداشت دریافت کرد، اما هنوز برخی معتقدند که کنکور‌های سراسری و ارشد نباید برگزار شود.

مسئله ارتباط دانشگاه و صنعت بسیار مهم است

مقام معظم رهبری در یادداشت به وزیر علوم فرمودند: مسئله ارتباط دانشگاه و صنعت بسیار مهم است. آنچه انجام گرفته کار‌های آغازین این حرکت بزرگ است.

کلید سوالات کنکور دکتری ۹۹ منتشر شد

کلید سوالات کنکور دکتری ناپیوسته (PHD) سال ۱۳۹۹ وزارت علوم در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

پاسخ به شائبه‌ها درباره قرنطینه شش ماهه ۴۰ نفر برای لو نرفتن سوالات کنکور

سخنگوی سازمان سنجش درباره قرنطینه ۴۰ نفر از کارکنان چاپخانه این سازمان به مدت ۶ ماه توضیحاتی ارائه داد.

نکات مهم بهداشتی، ویژه کنکوری‌ها در شرایط کرونایی

هر سال کنکور سراسری طبق زمان‌های مقرر برگزار می‌شود تا دانشجویان بتوانند با شرکت در آن و بعد از نمره قبولی در دانشگاه مربوطه ثبت نام کنند.

اما امسال شرایط کمی متفاوت تر شده است و بروز ناگهانی ویروس کرونا با اما و اگر‌های زیادی برای برگزاری کنکور سراسری همراه شده است، به گونه‌ای که داوطلبان چندین بار شاهد تعویق آن و برگزاری مجدد کنکور در روز‌های مساعد‌تر بودند.

اخذ مجوز تامین اعتبار ۳ هزار و ۶۸۶ ردیف استخدام اعضای هیئت علمی دانشگاه‌

نظرپور از اخذ مجوز تامین اعتبار تعداد ۳۶۸۶ ردیف استخدام اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی خبر داد.

سازوکار جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در صدد است تا با استفاده از تجربه حضور دیپلمات‌های ورزیده کشور سازوکار جذب دانشجوی خارجی را بهبود ببخشد.

گزارش عملکرد کنکور دکتری فردا به مجلس می‌رود

سخنگوی سازمان سنجش از ارائه گزارش عملکرد کنکور دکتری ناپیوسته (PHD) به اعضای مجلس خبر داد.

زرین آمیزی: وزارت بهداشت به کنکور دکتری نمره قبولی داد/ کنکور ارشد برگزار می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش گفت: کنکور دکتری در شرایط خوبی برگزار شد، براین اساس سازمان سنجش نمره قبولی را از وزارت بهداشت گرفت.

جایگزینی برای کنکور در رشته‌های پر متقاضی وجود ندارد

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اینکه آیا با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا امکان حذف کنکور و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: در شرایط فعلی ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌های کشور از پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی جذب می‌شوند. از این میزان فقط ۲۰ درصد ظرفیت برای دانشگاه‌های دولتی و ۵۰ درصد برای رشته‌های نوبت دوم است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید