ترنس ها با چه مشکلاتی روبه رو هستند؟


افسردگی و اختلال بیش فعالی رایج ترین مشکلات روحی در بین کودکان و نوجوانان مبتلا به تراجنسیتی و جنسیت نامتعارف است

ترنس ها با چه مشکلاتی روبه رو هستند؟
شفاآنلاین>سلامت جنسی> ترنس ها و افرادی که دچار اختلالات جنسی هستند، علاوه بر بیماری جنسی که به آن دچار هستند، مشکلات روحی و روانی است که به آن معمولا توجه زیادی نمی شود. در این مطلب به بررسی مشکلات این گروه از جامعه می پردازیم.

به گزارش شفاآنلاین: بررسی های جدید نشان می دهند که کودکان و نوجوانانی که دارای جنسیت غیر متعارف هستند و یا افراد ترنس یا تراجنسی بیش از دیگران در معرض ابتلا به افسردگی و دیگر مشکلات روحی هستند.

این تحقیق در مرکز تحقیق و ارزیابی در کالیفرنیای جنوبی در مرکز تحقیقات Pasadena انجام شد. پروفسور تریسی بکرا کالکی Tracy A. Becerra-Culqui و همکارانش اخیرا یافته های خود را در این باره ارائه داده اند.

به گفته دکتر کالکی بررسی های پیش از این که انجام می شدند، سلامت روحی افراد تراجنسی و افرادی که دارای جنسیت غیر متعارف هستند را در گروه های کوچک مورد بررسی قرار داد و هر گونه نشانه مربوط به اختلالات روحی توسط فرد گزارش داده می شد.

در آخرین تحقیقی که در این زمینه انجام شد، تیم تحقیقاتی داده های ثبت شده را به صورت الکترونیکی مربوط به 1347 کودک و نوجوان – تراجنسی و جنسیت غیر متعارف - که در سن 3 تا 17 سال بودند را جمع آوری کرد.

از این افراد 44 درصد ترنس فمینین transfeminine (جنس آنها در هنگام تولد مرد بود) و 56 درصد آنها ترنس مسکولین transmasculine بودند (جنسیت آنها در هنگام تولد زن بود).

بین سال های 2006 و 2014 محققان میزان شیوع بیماری های روحی و روانی در بین افراد را مورد بررسی قرار دادند، از جمله افسردگی، اضطراب و اختلال نقص توجه یا بیش فعالی.


محققان دریافتند که خطر بروز مشکلات روحی در بین این افراد 3 تا 13 برابر بیشتر از دیگران است. افسردگی و اختلال بیش فعالی رایج ترین مشکلات روحی در بین کودکان و نوجوانان مبتلا به تراجنسیتی و جنسیت نامتعارف است.

در حقیقت خطر بروز اختلال نقص توجه یا بیش فعالی در بین این افراد 3 تا 7 برابر و خطر بروز افسردگی 4 تا 7 برابر بیشتر از مردم عادی است.

حدود 15 درصد مبتلایان به ترنس فمینین و 16 درصد مبتلایان به ترنس مسکولین به اختلال بیش فعالی تشخیص داده شدند، در حالیکه 49 درصد ترنس فمینین و 62 درصد ترنس مسکولین به افسردگی تشخیص داده شدند.

دکتر کالکی و همکارانش نمی توانند یک علت قطعی برای این یافته های خود بیان کنند، اما معتقدند که اختلال جنسیتی نقش مهمی در بروز این مشکلات روحی دارد.

اختلال جنسیتی شرایطی است که در آن فرد بین جنسیت بیولوژیک و جنسیتی که به آن شناخته می شود، نوعی تناقص و عدم ارتباط تجربه می کند.

علاوه بر تمام این ها افراد مبتلا به اختلال جنسیتی متحمل نوعی تعصب و تبعیض هستند که این امر نیز منجر به بروز استرس های شدید و مشکلات روانی می شود.

محققان در این تحقیق امیدوارند با انجام این تحقیقات سطح آگاهی مردم نسبت به فشارهای روحی و روانی وارد شده به افراد مبتلا به اختلال جنسیتی افزایش یابد و به بهبود شرایط اجتماعی این افراد کمک کند.سیمرغ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن