مدارس روستایی شهرستان جهرم به اینترنت رایگان مجهز شدند


مدارس روستایی شهرستان جهرم به اینترنت رایگان مجهز شدند

شیراز-ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده درباره اتصال مدارس به شبکه اینترنت و سهولت دسترسی به فضای آموزش مجازی، مدارس این شهرستان از جمله روستاها به اینترنت رایگان مجهز شدند.

مهدی شفیعیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید و لزوم آموزشی مجازی در مدارس و دسترسی فرهنگیان به سامانه‌های برخط آموزش و تقویت و به روز رسانی اطلاعات آموزشی، مدارس فاقد اینترنت به اینترنت رایگان مجهز شده اند.

وی ابراز کرد: در فاز اول این پروژه در ۲۷ مدرسه روستایی آنتن بی‌سیم و تجهیزات آن نصب و به اینترنت رایگان دسترسی پیدا کرده‌اند.

خداحافظی با بخاری‌های نفتی در مدارس جهرم

فرماندار ویژه شهرستان جهرم همچنین بیان کرد: ۳۰۰ عدد اسپیلت متناسب به نیاز مدارس جهرم در مهرماه ۹۹ تحویل آموزش و پرورش جهرم داده می‌شود و به این ترتیب مدارس شهرستان جهرم با بخاری نفتی خداحافظی خواهند کرد.

مهدی شفیعیان افزود: با اعتباری نزدیک به ۱۲۰ میلیارد ریال، سیستم گرمایشی همه مدارس جهرم استانداردسازی شد تا هیچ بخاری نفتی در مدارس این شهرستان نباشد و اولین شهرستان در فارس از این نظر خواهد بود.

عملیات عمرانی برای پروژه‌های آموزشی جهرم

وی اظهار کرد: ساخت مدارس بهجان و آرجویه بخش سیمکان و کشتکار بخش کردیان نیز در دهه فجر سال جاری به پایان می‌رسد.

به گفته وی عملیات ساخت مدارس زیغان، آغان، شاغان، کوشکسار سیمکان، عصمت و هنرستان قطب‌آباد حداکثر از مهرماه ۹۹ شروع خواهد شد.

وی ابراز کرد: در سطح شهر جهرم نیز مدرسه خیرساز حاج تراهی و مدرسه آیت‌الله حق شناس برای مهرماه سال جاری تجهیز می‌شوند و ایزوگام و آسفالت بیش از بیست مدارس نیز انجام خواهد شد.

وی درباره سایر طرح‌های در دست افتتاح آموزشی شهرستان جهرم گفت: ساخت مدرسه متوسطه شهید مفتح جهرم تا آذرماه و پروژه زمین چمن مدرسه ۷ تیر، امسال آغاز شده است.

شفیعیان با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر آموزش وپرورش بیان کرد: در این دیدار، کد مدرسه شاهد دوره ابتدایی دخترانه و پسرانه به جهرم تخصیص یافت.

وی درباره سایر پروژه‌های آموزش وپرورش نیز گفت: همچنین دو اعتبار به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه باشگاه فرهنگیان جهرم و مبلغ ۲میلیارد و پانصد میلیون ریال برای تکمیل فاز دوم درمانگاه فرهنگیان آیت‌الله حق‌شناس به شهرستان جهرم اختصاص یافت.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم افزود: درحاشیه این دیدار موضوع وضعیت نیروهای اداری و مشکلات ناشی از آن نیز مطرح شد که با دستور وزیر آموزش و پرورش، رفع مشکل چارت سازمانی اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: زمین درمانگاه آیت‌الله حق‌شناس فرهنگیان جهرم با زیربنای ۵۵۰ متری توسط بنیاد خیریه آیت‌الله حق‌شناس به اداره آموزش و پرورش جهرم اهدا شد و تجهیز این درمانگاه از سه منبع خیرین، درآمدهای اداره آموزش و پرورش جهرم و کمک‌های اداره کل آموزش و پرورش استان فارس بوده است.

به گفته او، این درمانگاه شامل بخش‌های دندان‌پزشکی، مامایی، عمومی و بینایی‌سنجی است و ۶ پزشک در این درمانگاه مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی بیان کرد: فاز اول این درمانگاه با اعتباری حدود ۲۵ میلیارد ریال بهره‌برداری شد و در حال خدمت‌رسانی به فرهنگیان و عموم مردم است.

وی ادامه داد: فاز دوم این درمانگاه که شامل آزمایشگاه، بینایی‌سنجی و اپتومتری و داروخانه است تا پایان امسال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

او تصریح کرد: استفاده از این درمانگاه برای عموم آزاد است، اما برای فرهنگیان و دانش‌آموزان تخفیفات ویژه‌ای اعمال می‌شود.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس

وی در خصوص نظارت بر اجرای طرح سنجش نوآموزان شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا نیز گفت: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تمهیدات لازم برای سنجش سلامت و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان به همراه والدین شان توسط پرسنل حوزه معاونت بهداشتی جهرم فراهم شده است.

وی افزود: طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی تحصیلی کلاس اولی‌ ها در دو مرحله مقدماتی و تخصصی اجرا می شود.

به گفته وی نوآموزان بدو ورود به دبستان در اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی به لحاظ بینایی، شنوایی، اختلالات جسمی و حرکتی و... مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی در خصوص وضعیت ثبت‌نام مدارس شهرستان نیز گفت:پس از اتمام ثبت‌نام الکترونیکی، ثبت نام حضوری دانش‌آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس مختلف در حال انجام است.

به گفته وی، برگزاری کنکور نیز طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان جهرم با اشاره به فعالیت عام‌المنفعه و خیرخواهانه معلمان در طول سال، نیز افزود: کمک‌های فرهنگیان شهرستان جهرم در طول سال استمرار دارد به نحوی که سالانه ۱۴۷ میلیون ریال به صورت کسر از حقوق توسط معلمان جهت کمک به نیازمندان به کمیته امداد امام خمینی (ره) اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کمک ها تنها به کمیته امداد محدود نمی شود، خاطرنشان کرد: حمایت از مراکز مختلف از جمله مرکز نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی، انجمن بیماران کلیوی و کمک به دانش آموزان بی بضاعت از سوی فرهنگیان شهرستان جهرم انجام شده است.

وی عنوان کرد: در مجموع سال گذشته از سوی فرهنگیان شهرستان جهرم مبلغ بیش از ۲۲۰ میلیون ریال به مراکز خیریه اهدا شده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل