پلمب 8 واحد متخلف بهداشتی در شاهین‌شهر


پلمب 8 واحد متخلف بهداشتی در شاهین‌شهر

کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه، از پلمب 8 واحد متخلف، رسیدگی به 49 مورد شکایات مردمی، پلمب یک واحد تولید ماسک غیر بهداشتی غیرمجاز و معرفی 32 واحد متخلف به اداره تعزیرات حکومتی در شهرستان، خبر داد.

بهزاد شمس در گفت و گو با ایسنا، وظیفه بهداشت محیط را پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و جلوگیری از تسریع و تشدید آن‌ها دانست و اظهار کرد: مسئولیت گام سوم مقابله و مبارزه با کرونا، بر عهده بهداشت محیط در راستای برخورد با متخلفان، اخلالگران سلامت عمومی و نظارت دقیق بر رعایت پروتکل ها در صنوف، اماکن و معابر است.

وی با اشاره به پلمب ۸ واحد متخلف در بازه زمانی اول تا ۱۵ مرداد در شهرستان، افزود: در این بازه زمانی ۶۰۹ بازید از مراکز تهیه و توزیع و ۱۰۲ بازدید از اماکن عمومی توسط کارشناسان شبکه بهداشت انجام شده که از این تعداد ۳۲ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند، همچنین در این راستا ۸ واحد اعم از ۲ فروشگاه مواد پروتئینی، ۲ چایخانه، یک فروشگاه طبخ آش و حلیم، ۲ نانوایی و یک فست فود به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و نقص در اصول اولیه و ایمنی بهداشتی پلمب شده‌اند.

شمس، با بیان اینکه در بازه ۱۵ روزه ابتدای مرداد ۴۹ مورد شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۹۰ به بهداشت محیط شهرستان ارجاع داده شده، تصریح کرد: در راستای رسیدگی به شکایات مردمی یک واحد تولید ماسک غیر بهداشتی و غیر مجاز پلمب شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه، برخورد با متخلفان و مجرمان بهداشتی را در قالب دو رویکرد دانست و افزود: واحد متخلف، واحدی است که نقصی در شرایط بهداشتی آن وجود داشته باشد و برخورد با آن در مرحله اول اخطار و تذکر کتبی و در مرحله دوم پلمب و معرفی به تعزیرات حکومتی برای پرداخت جرائم است، اما عرضه جنس تاریخ گذشته، فاسد و فاقد شرایط خاص بهداشتی نقطه بحرانی بوده و عینا جرم تلقی می‌شود که قابل چشم پوشی و گذشت نیست و علاوه بر پلمب به دادستانی معرفی شده و عواقبی نظیر حبس، شلاق و پرداخت جرایم سنگین را برای مجرم در بر دارد.

شمس، با بیان اینکه عملکرد همه صنوف به نوعی با یکدیگر مرتبط است، خاطرنشان‌کرد: در شهرستان شاهین شهر و میمه ۵ هزار صنف مستقیم و ۴ هزار صنف غیرمستقیم زیر نظر بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان پایش، نظارت، رصد و بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: عملکرد ناقص هریک از صنوف و بازخورد عواقب آن در یک چرخه متداول می تواند ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را در چرخه آلودگی و انتقال بیماری قرار دهد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر، با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار از فعالان این عرصه تقدیر کرد و از آنان خواست در این عرصه همگام و همراه با بهداشت محیط شهرستان در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی از قوانین و وظایف بهداشت محیط و مطالبه عمومی برای تامین امنیت سلامت فردی و اجتماعی، گام بردارند.

بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر ومیمه با ۱۰ نیروی بازرسی و ضابط بهداشتی و ۵ نیروی ستادی در ایام مقابله با کرونا، نظارت بر رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی در صنوف، اماکن عمومی و معابر در سه شیفت اداری و غیراداری به رصد، پایش، بررسی و برخورد با متخلفان می‌پردازد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار