نماینده مجلس: بنیاد توسعه در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه ایجاد می‌شود


نماینده مجلس: بنیاد توسعه در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه ایجاد می‌شود

سمنان- ایرنا- نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد یا انجمن توسعه برای سه شهرستان این حوزه انتخابیه با هدف جهت‌دهی به برنامه‌های توسعه‌ای ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، عباس گلرو شامگاه پنجشنبه در اولین نشست خبری خود در آستانه روز خبرنگار در دفتر نماینده مجلس سمنان، مهدیشهر و سرخه افزود: در قالب این بنیاد از نخبگان هر شهرستان استفاده می‌شود تا مبتنی بر ظرفیت‌های موجود هر منطقه با بهره‌گیری از توان افراد بومی رویکردهای توسعه‌ای برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به نیازسنجی‌ها از حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، خاطرنشان کرد : یکی از این نیازسنجی ها نیاز مردم این حوزه انتخابیه به اماکن تفریحی و تفرجی است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد : در این زمینه در سمنان باید بیشتر کار شود، هیچ توجیهی در این زمینه پذیرفته نیست و باید اماکن تفریحی متناسب با گروه های سنی مختلف برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: شهرهای بازی فعلی برازنده کودکان و نوجوانان شهر سمنان نیست و در قالب بسته ای باید مسایل تفریحی درنظرگرفته شود.

وی با اشاره به اینکه بحث آب بحث امروز و آینده کشور است گفت: آب بحران و جنگ آینده خواهد بود.

گلرو با بیان اینکه نمی توان گفت سمنان با بحران آب مواجه نیست بلکه بحران مدیریت آب داریم، تاکید کرد ‌ : این مساله نیز به این معنا نیست که نیاز به تامین آب نداریم.

نماینده مجلس: بنیاد توسعه در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه ایجاد می‌شود

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دو بحث وجود دارد اول الزام انتقال آب در قالب طرحهایی که در دست پیگیری است و در انتقال طرح آب خزر چالش هایی وجود دارد که اساسی نیست و با اقناع سازی منطقی و تبادل مزیت ها قابل حل است.

وی گفت: مساله دوم درباره آب درکنار تلاش برای طرحهای انتقالی، پیگیری برای مدیریت هرچه بهتر منابع آب است که بهینه سازی مصرف را به دنبال دارد .

وی تاکید کرد : مدیریت منابع آب اساسی ترین مساله در تامین آب محسوب می شود، آبیاری نوین در کشاورزی نمونه مناسب این رویکرد است.

گلرو گفت: مسایل امروز مانند فساد، رانت خواری، بی عدالتی و قانون گریزی همه ریشه در فرهنگ دارد و باید فرهنگ تقویت شود.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : ضعف های فرهنگی به رعایت نشدن حقوق عامه منجر می شود و فساد ایجاد می کند.

وی افزود : ضعف فرهنگ از تعلیم و تربیت ریشه می گیرد، در نظام تعلیم تربیتی در کنار تعلیم علوم، تعامل اجتماعی و احترام به حقوق همدیگر باید آموزش داده شود.

وی گفت: نجات آینده کشور در تقویت فرهنگ است، پیام رهبری به مجلس یازدهم نیز تمرکز بر فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی بود.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مجلس فراکسیون گام دوم تشکیل شده که هدف از آن توجه به جوانان است.

وی افزود : بیانیه گام دوم تکلیف همه را درباره مسائل جوانان روشن کرده است و به دور از سیاسی‌کاری‌ها جابه‌جایی‌های مدیریتی نباید بدون توجه به جوانان باشد و آنها را باید به میدان آورد.

وی تاکید کرد: نخبگان جوانان این حوزه انتخابیه باید شناسایی شوند و دلسوزانه و باانگیزه وارد خدمت به جامعه شوند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید مانند شهید حاج‌قاسمی به مردم خدمت کرد.

وی درباره کاروانسرای تاریخی مرکز شهر سمنان تاکید کرد: این مجموعه باید در اختیار مردم قرارگیرد و دیوار آن برداشته شود.

وی ابراز داشت: آزادسازی کاروانسرای مرکز شهر سمنان باید از مسیر قانونی انجام شود و به سود برنامه‌های فرهنگی از آن بهره برد.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی درباره برجام گفت: اساسا هیچ توافق بین المللی بد نیست و هر توافقی هم خوب نیست.

وی گفت: نقدکنندگان برجام روی خود آن نقد ندارند بلکه بر محتوای آن نقد دارند، رهبری توافق بین المللی را تایید می کنند، منتهی باید منافع لحاظ شود.

گلرو درباره برجام افزود: بدعهدی آمریکا باعث شد برجام به اینجا برسد، برجام سندی بود که درچارچوب حاکمیت اجرا شد نه دولت یا حزبی.

وی بیان کرد : باید توصیه های رهبری را جدی می گرفتیم، مذاکره ابزار کار در دنیای امروز است و رهبری در گام دوم انقلاب بر برون‌گرایی تاکید داشتند.

این نماینده مجلس افزود: در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره قطعنامه آژانس جلساتی برگزار شد، موضع مجلس در بحث انرژی هسته ای در قالب بیانیه ای ارایه شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر اقدامات آژانس خلاق توافق انجام شده باشد، مجلس راهبردهای دیگری در پیش می گیرد.

گلرو گفت: جمهوری اسلامی دارای گفتمان است واکنون با دو مساله تحریم‌های خارجی با فشار حداکثری و در داخل با مشکلات اقتصادی درگیر است

وی ادامه داد : وظیفه رسانه ها نگهداشتن حد وسط مسایل است یعنی آنچه رهبری در گام دوم انقلاب مطرح کردند که شفاف ترین گفتمان در عالی‌ترین سطح مقام‌های کشوری است.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسانه ها انعکاس صدای مردم و حقیقت هستند، بیان کرد : رسانه ها برای طی طریق درست باید از اخبار سطحی، سیاسی‌کاری‌های مسموم و جوسازی و جوزدگی به دور باشند.

وی گفت: با همه گرایش های سیاسی پذیرای نقدهای منصفانه رسانه ها هستم و به دنبال مصادره رسانه ای نیستم.

در این نشست مسایلی مانند توسعه گردشگری، ورزش و تیم های ورزشی، ضرورت تکمیل طرح‌های عمرانی، ضرورت پاسخگویی بیشتر مدیران، تعامل نماینده با اهالی رسانه برای پیگیری طرح‌ها، توجه به مسایل فرهنگی، توجه آموزش و پرورش به مسایل تربیتی و توسعه طرحهای تفریحی سمنان، مطرح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟