حرکت جهشی تولید در قم با تقویت زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی


حرکت جهشی تولید در قم با تقویت زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی

قم - ایرنا - تحقق شعار سال و گسترش فعالیت واحدهای تولیدی در قم نیازمند تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان است که این مهم در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی قرارگرفته است.

رسیدن به جهش تولید در بخش صنعت بیش از همه نیازمند فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های موردنیاز است و این مهم در قم از مدت‌ها قبل به‌عنوان یک اصل پذیرفته‌شده موردتوجه بوده و شهرک‌های متعدد صنعتی در این استان با داشتن امکانات موردنیاز فعالیت صنعتگران ایجادشده که‌ البته این ظرفیت‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید نیازمند تقویت و تکمیل است.

در همین رابطه خبرنگار ایرنا برای بررسی بیشتر موضوع و رصد تلاش مسئولان استان برای تقویت هرچه بیشتر زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی قم نظر آنان را جویا شد.

امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی قم تکمیل شود

استاندار قم در این خصوص گفت: بر اساس دستور جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، باید به‌سرعت امکانات زیرساختی موردنیاز بهره‌برداران در شهرک‌های صنعتی استان با همکاری دستگاه‌های مختلف، تکمیل شود.

بهرام سرمست بیان کرد: رفع مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی قم را علاوه بر سطح استانی از طریق نهادهای بالادستی و ملی نیز پیگیری می‌کنیم و هم‌اکنون بسیاری از این مسائل مانند مشکل برق در شهرک صنعتی شکوهیه در حال رفع شدن است.

وی ادامه داد: بحث سند و سایر مشکلات در برخی شهرک‌های صنعتی استان نیز در جریان مکاتبات انجام‌شده با نهادهای بالادستی در حال پیگیری است و به‌زودی این مساله به‌منظور حمایت همه‌جانبه از فعالان بخش خصوصی حل می‌شود.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این رابطه افزود: درخواست سرمایه‌گذاری جدید در شهرک‌های صنعتی قم قابل‌توجه است و باید زیرساخت‌های لازم برای این منظور تامین شود.

مهرداد غضنفری ادامه داد: محور اصلی توسعه استان حمایت از بخش خصوصی است و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا پیش‌زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری را به‌طور کامل فراهم کنند.

وی بیان کرد: وضعیت تمام واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و مناطق صنعتی قم به‌صورت میدانی توسط دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی و مشکل‌های آنان برای رسیدگی فوری و رفع مشکل پایش می‌شود.

شهرک‌های صنعتی قم برای استقرار صنایع روز دنیا آماده‌است

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: شهرک‌های صنعتی این استان با دارای بودن زیرساخت‌های موردنیاز برای پیشرفته‌ترین فعالیت‌های تولیدی،‌ آماده استقرار صنایع مدرن و روز دنیاست.

محمود سیجانی بیان کرد: از استقرار صنایع پیشرفته و بدون آلایندگی در شهرک‌های صنعتی قم استقبال و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی افزود:‌ شهرک‌های صنعتی استان به مهمترین بازارهای مصرف کشور نزدیک هستند و با دارای بودن تمام امکانات و زیرساخت‌های موردنیاز تولید می‌توانند،‌ فرصت سرمایه‌گذاری مطمئنی را برای فعالان اقتصادی به‌خصوص در بخش صنایع پیشرفته ایجاد کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز واحدهای صنعتی مدرن و پیشرفته‌ای در شهرک‌های صنعتی قم فعالیت می‌کنند که نقش مهمی در تولید محصولاتی همچون لوازم‌خانگی،‌ مواد غذایی و صنایع قطعه‌سازی دارند.

سیجانی گفت:‌ بسیاری از محصولات تولیدشده در قم علاوه بر بازارهای داخلی به بازارهای بین‌المللی نیز صادر می‌شود و مشتریان منطقه‌ای و جهانی،‌ دیدگاه مثبتی به کالاهای ساخت قم دارند که این موضوع نیز رغبت سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این استان را در پی داشته است.

وی بیان کرد: همچنین در قم،‌به دلیل وجود دانشگاه صنعتی و تدریس رشته‌های مهندسی در مراکز علمی، نیروی انسانی ماهر و کارشناس در بخش‌های مختلف برای فعالیت در واحدهای صنعتی پیشرفته که به افراد متخصص نیاز دارند،‌ فراهم است.

وی ادامه داد:در راستای راهبرد تقویت تولید ملی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان،‌ استقرار و راه‌اندازی صنایع پیشرفته در قم اهمیت بسیار زیادی پیداکرده است و به همین دلیل روند استقبال از سرمایه‌گذاران در این بخش با سهولت و حمایت بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌شود.

۲۴۴ قرارداد حق بهره‌برداری درشهرک‌های صنعتی قم منعقد شد

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به ظرفیت‌ بالای استان برای استقبال و جذب تولیدکنندگان گفت: سال گذشته ۲۴۴ فقره قرارداد حق بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان منعقد شد.

اسرافیل شعاعی بیان کرد: این موضوع نشان از جذب سرمایه‌گذاری و درنهایت افزایش تولید و سرمایه‌گذاری در سطح استان دارد.

وی افزود: همچنین حجم طرح‌های عمرانی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال ۹۸، ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۷ حدود سه برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در این راستا ضمن تشکر از دستگاه‌های خدمات رسان تقاضا داریم به لحاظ اهمیت فوق‌العاده راهبرد جهش تولید، خدمات موردنیاز واحدهای صنعتی همچون گاز، آب، برق و تلفن مورد درخواست واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با سرعت بیشتری تامین شود.

شعاعی گفت: دستاوردهای بخش تولیدی و صنعتی قم با شیوع ویروس کرونا متوقف نخواهد و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی به‌سرعت از این مرحله عبور کنیم.

وی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی قم برای جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از آنان که منجر به افزایش سطح تولید و اشتغال استان خواهد شد، تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۸۰۴ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟