روز خبرنگار به قلم مدیران استان فارس


روز خبرنگار به قلم مدیران استان فارس

شیراز- ایرنا- شماری از مسئولان و مدیران استان فارس به مناسبت 17مردادماه روز خبرنگار، در پیام‌های تبریکی روز خبرنگار را تبریک گفتند.

نقش خبرنگاران در موقعیت‌های حساس ستودنی است

استاندار فارس، عنایت‌الله رحیمی در پیام خود هفدهم مرداد را روز ارج نهادن به تلاش طلایه ‌اران ارتباط و آگاهی و روز تاکید بر مرزهای اخلاق حرفه‌ای اطلاع رسانی «درست انگاری، دقت و امانتداری» نامید.

در بخشی از این پیام آمده است: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به‌ویژه خبرنگاران محترم با درک موقعیت حساس و حیاتی در برهه‌های مختلف ازجمله در تلخکامی بروز و شیوع کرونا، به رسالت آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی خود عمل کردند و در همراهی با مردم و مسئولین، به خوبی پیام رسانی و روشنگری نمودند.حوزه جذاب اما پرمخاطره
حسن نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز در پیامی با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاری، حوزه‌ای جذاب و در عین حال پرمخاطره است. این حرفه در بیشتر کشورها، ناملایماتی را برای خبرنگاران به همراه دارد. سرنوشت افراد به قلم خبرنگار وابسته است و از این رو ، این حرفه افرادی را طلب می‌کند که علاوه بر تیزبینی، صداقت و سرعت عمل، شهامت گفتن حقایق را هم داشته باشند.
در این پیام آمده است: در کشور ما خبرنگاری و فعالیت مدنی، عملکردی دیالکتیک دارند. خبرنگار می‌تواند بلندگوی مطالبات جامعه‌ی مدنی باشد و فعالین مدنی نیز باید مدافع حقوق خبرنگاران باشند. آگاهی جامعه منجر به تقویت نهادهای مدنی می‌گردد و تقویت نهادها متضمن کامیابی جامعه خواهد بود. خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در آگاهی‌بخشی به جامعه ایفا می‌کنند.

خبرنگار ورای خبرنویس است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پیام خود به تلاقی عید غدیر و روز خبرنگار اشاره کرد و عنوان داشت: در هنگامه غدیر بودند کسانی که خبر را نگاشتند تا افزون بر سینه‌ تاریخ، برگ‌های تاریخ نیز گواه است بر حقانیت حقی که انسان را به سوی انسان کامل رهنمون می‌سازند. این همان فریادی است که خبردانان و خبرنگاران در تاریخ انجام داده‌اند.

صابر سهرابی خبرنگار را ورای خبرنویس دانست و افزود: آنجا که خبر را آنگونه نگارش می‌کنند که همگان آن را بشنوند و بدانند، آگاهی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دانش و اندیشه رشد می‌کند.

خبرنگاران شیراز را در بزنگاه‌های حساس رها نکرده‌اند

شهردار شیراز نیز در پیامی، فرا رسیدن ۱۷ مرداد را به اصحاب رسانه که شغل، قلم و هنرشان را در راه ساختن شهری آبادتر و شهروندانی آگاه تر به کار می گیرند، تبریک گفت.

حیدر اسکندرپور روز خبرنگار را فرصتی برای تکریم بلنداندیشانی دانست که شغل، قلم و هنرشان را در راه ساختن شهری آبادتر و شهروندانی آگاه تر به کار می‌گیرند؛ همچنین یادآور تلاش‌های خبرنگاران و عکاسانی است که هرگز شیراز را در بزنگاه‌های حساس رها نکرده‌اند و امروز نیز در دوران همه گیری بیماری کرونا سلامت شهروندان در اولویت فعالیت های رسانه ای قرار گرفته و اصحاب رسانه نیز قلم های توانا و نگاه مسئولیت پذیر خود را در مسیر آگاهی رسانی اجتماعی برای عبور از این روزهای سخت به کار گرفته اند.

فعالان رسانه همراه با دست‌اندرکاران حوزه سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در پیامی با تبریک این روز به اصحاب رسانه، به ویژه خبرنگاران حوزه سلامت استان، از مشارکت مسوولانه آنان در انتشار مفاهیم حوزه سلامت و کمک به ارتقای سلامت جامعه تقدیر کرد.

مهرزاد لطفی عنوان کرد: ماه‌هایی که گذشت و سیطره اپیدمی کرونا بر دنیا نیز عرصه ای دیگر بود که این جایگاه به روشنی نمود یافت و دست اندرکاران حوزه سلامت و اعضای جامعه را بیش از همیشه با اهمیت آگاهی بخشی عمومی در پیشبرد برنامه های سلامت محور، با فعالان حوزه رسانه، همراه ساخت.

خبرنگاران در صف مقدم اطلاع‌رسانی در دوران کرونا

همچنین رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در پیامی عنوان کرد: خبرنگاران در این روزهایی که جامعه با کرونا درگیر شده است همانند جهادگران عرصه سلامت در صف مقدم اطلاع رسانی مشغول خدمت هستند که در این راه تلاش آنان در آگاهی بخشی به جامعه جای بسی قدردانی دارد.

در پیام محمد جامعی چنین آمده است: دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس با دارا بودن ظرفیت های موجود در موضوع آموزش های کاربردی در بخش رسانه از جمله انیمیشن، گرافیک و همچنین تولیدات چندرسانه ای آمادگی خود را جهت برگزاری دوره های آموزشی ویژه اصحاب رسانه اعلام می دارد.

خبرنگاران بازیگران موثر در تبدیل تهدیدها به فرصت‌های تاریخی و طلایی

سپاه فجر استان فارس نیز در پیام خود اصحاب رسانه و خبرنگاران را بازیگران موثر در تبدیل تهدیدها به فرصت‌های تاریخی و طلایی دانست و بیان کرد: به رغم تلاش‌های خصمانه سرمایه‌داری غرب و امپراطور رسانه‌ای سلطه، پژواک وحدت و یکپارچگی ایرانیان در صیانت از مصالح، منافع و امنیت ملی و حمایت و همراهی معنادار مردم با انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و مدافع نظام و میهن اسلامی را در سراسر جهان طنین انداز و با ناامیدسازی معاندین داخلی و خارجی، آزادیخواهان و حق طلبان عالم را با گفتمان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت ضد صهیونیسم همگام ساخته اند و بدون شک مستند سازی و انعکاس اخبار فعالیت های گروه های جهادی و خیرین در رزمایش سراسری کمک مومنانه و بخصوص ثبت تلاش های خالصانه و ایثار کادر بهداشت و درمان کشور در مقابله با بیماری کرونا یکی از نقاط درخشان در کارنامه رسانه‌های متعهد کشور است که برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهد ماند.

سربازان جنگ نرم ملت ایران در مقابله با توطئه‌های استعمار نوین

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۱۷ مرداد، اصحاب رسانه را از ارکان قدرت نرم امروز نظام جمهوری اسلامی و سربازان جنگ نرم ملت ایران در مقابله با توطئه‌های استعمار نوین توصیف کرد.

در ادامه عنوان شده است: عبارت «سربازان گمنام امام زمان (عج)» اگرچه معمولاً برای نیروهای اطلاعاتی‌امنیتی استفاده می‌شود، می‌توان خبرنگاران را نیز سربازان گمنام امام زمان (عج) نامید زیرا خبرنگاران سربازان همیشه به‌خط انقلاب هستند که در گمنامی، صبح تا شب و حتی شب تا صبح در میدان تهیه گزارش و خبر، حادثه‌ها و سختی‌ها را به جان می‌خرند و در پایان، نام و نشانی آن‌ها نیز گمنام می‌ماند.

خبرنگاران جان‌فشان آرمان‌ها و هم‌نوعان

سازمان بسیج رسانه سپاه فجر استان فارس نیز به این مناسبت در متنی که در اختیار ایرنا قرار داد، ۱۷ مرداد را یادآور شجاعت و از جان گذشتگی خبرنگاری دانست که توسط عوامل منحوس و متعصب تکفیری به شهادت رسید؛ اما این شهادت هیچگاه باعث از بین رفتن یا حتی ذره‌ای کاستن از آرمانها و اندیشه های والای هم قطاران ارزشی ایشان نشد و تبدیل به سنگ بنای رویشی نوین در اندیشه های ظلم ستیزانه آنان گردید.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: خبرنگار و عکاس همان کسی است که در سخترین شرایط سخت و نفس گیر بیماری کرونا دوشادوش عزیزان زحمتکش عرصه بهداشت و درمان در انتقال اخبار و تصاویر از جان خود مایه گذاشتند و می گذارند، آن‌ها از جنس کسانی هستند که برای باز شدن معبر جان پاک خود را فدای آرمانها و سایر هم نوعان خود می‌کنند.

خبرنگاران افسران جنگ نرم

در پیامی دیگر، شــورای همـاهنـگی تبـلـیـغات اسـلامی استان فارس رسانه را زبان گویا، چشم بینا و وجدان آگاه جامعه و خبرنگار را حافظ و نگهبان این زبان ، چشم و وجدان خواند.

همچنین عنوان شده است که خبرنگاران جهادگران خط مقدم دیپلماسی رسانه‌ای جمهوری اسلامی و افسران جنگ نرم و از عوامل تأثیرگذار در حوزه بازدارندگی کشور و از مجاهدان خط مقدم و ثبت کنندگان لحظات ماندگار ایام الله محسوب می شوند.

هر روز روز خبرنگار است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در پیام خود با اشاره به تلاش خبرنگاران در مسیر احقاق حق و دفاع از منافع عموم، افزود: حضور و ازجان‌گذشتگی خبرنگاران در ایام بحران تاکیدی بر مردمی بودن رسالت آن‌هاست. از این رو است که هر روز را باید به نام خبرنگار ثبت کرد.

در بخش دیگری از پیام روح‌الله منوچهری عنوان شده است: مطالبه‌گری خبرنگاران با انتشار گزارش‌های حرفه‌ای و انعکاس خواسته‌های مردم در حوزه کتابخوانی، بعد تازه‌ای را در حوزه کتابخانه های عمومی در استان رقم زده است و بسیاری از اتفاق‌هایی که امروز رقم خورده با حمایت آنان صورت گرفته است.

تلاشگری صاحبان قلم، موجب روشنگری و تعالی و پیشرفت است

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز در پیامی هفدهم مرداد را فرصت مغتنمی برای بزرگداشت روز حق‌گویی، حق جویی و روز پاسداشت قلم خواند.

خلیل حاجی‌پور در این پیام بیان کرد: آنچه موجبات روشنگری و تعالی و پیشرفت و بالندگی یک جامعه را فراهم می آورد تلاشگری صاحبان قلم در رسانه های جمعی است که به عنوان وجدان و چشم بیدار جامعه مطالبه گری و نقش آفرینی دارند.

آگاهی‌بخشی صحیح، اقتصاد را رونق می‌بخشد

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز در پیام خود اظهار داشت: در شرایطی که کشور با مشکلات فراوانی به ویژه در عرصه اقتصادی روبه‌رو است اقدام اصحاب رسانه و خبرنگاران در راستای بلوغ اقتصادی، جهش تولید و رونق کسب و کار گامی مهم در تحقق اقتصاد بدون وابستگی به نفت است.

در بخش دیگری از پیام جمال رازقی آمده است: در شرایط کنونی که کشور به ویژه در بخش اقتصاد در شرایط حساسی قرار دارد و در سال جاری نیز که به دلیل حضور نامبارک ویروس کرونا شاهد تنگ تر شدن عرصه اقتصاد ملی هستیم مردم بیش از پیش نیازمند اطلاعات جامع، دقیق و صحیح از رسانه ها هستند و یکی از اصلی ترین نیازهایمان برای گذر از این دوران سخت حضور خبرنگارانی با اصالت، تیزهوش، پویا و متعهد است تا بتوانیم با آگاهی بخشی صحیح فضای عمومی جامعه و اصلاح سیاست ها و مقررات و رویه های اجرایی ناظر بر کسب و کار چرخ اقتصاد را فعال نگه داشته و موانع را پشت سر بگذاریم.

خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی

حمیدرضا ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با یادکرد از سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی ابراز داشت: خبرنگاران تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و طلایه‌داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند؛ بی شک رشد و ارتقای اطلاعات جامعه مرهون خدمات سریع و دقیق این عزیزان است و ما در حوزه اقتصادی همواره از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف عالیه سازمان بهره برده‌ایم.

همکاری جامعه رسانه‌ای و ورزش ضامن پیشرفت صنعت ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز در پیام خود با اشاره به تقارن عید سعید غدیرخم با روز خبرنگار، اظهار کرد: آحاد خبرنگاران و اعضای جامعه رسانه‌ای کشور،گوش و زبان جامعه اند؛ بینا، شنوا و گویا. ایشان نقش بسزایی در فرهنگ سازی دارند و پیشرفت و توسعه ایران اسلامی بدون فرهنگ سازی در زمینه های مختلف به‌ویژه عرصه ورزش ممکن نیست.

عباس حاجی زاده همکاری تنگاتنگ و بالنده جامعه رسانه‌ای و ورزش را در پیشرفت اقتصاد و صنعت ورزش کشور و تحقق جهش تولید مثمر ثمر دانست.

توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی با مشارکت خبرنگاران ممکن است

همچنین عطاالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در پیام خود روز خبرنگار را یادآور رشادت‌ها و مجاهدت‌های زنان و مردان با بصیرتی دانست که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ آگاهی‌بخشی را بر دوش کشیده اند.

در بخشی از این پیام چنین آمده است: توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی موضوعی است که در سال‌های بعد از انقلاب به عنوان بخشی از آرمان‌های امام راحل و بخشی از آموزه‌های انقلاب اسلامی مطرح شده است و بدون تردید بی‌همراهی خبرنگاران و تلاشگران عرصه رسانه این توسعه ناکام خواهد بود؛ در همین راستا از هیچ اقدامی در جهت برداشتن باری از دوش مردم در مناطق کم برخوردار فروگذار نخواهیم کار و بخشی از موفقیت و توفیق در این راه سخت و پر فراز و فرود را مرهون همراهی اصحاب رسانه و خبرنگاران هستیم.

رسانه‌های محلی ناظران عملکرد مسئولان

سید محمود هاشمی، رییس اتاق اصناف استان فارس نیز کارکرد رسانه‌های محلی را در ارائه تصویری از مشکلات موجود منطقه و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه های اجرایی بی بدیل و غیرقابل انکار دانست و در پیام خود به رسالت اصحاب خبر و رسانه پرداخت و افزود: حق‌گویی و مطالبه‌گری حق مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ است.

خبرنگاران همکار در فرهنگ‌سازی مصرف برق

غلامرضا نصیری، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز در پیام خود ضمن تبریک این روز به خبرنگاران، بر نقش خبرنگاران در فرهنگ‌سازی تاکید کرد و افزود: امید است در پرتو تلاش و روشنگری اصحاب رسانه، با گسترش فرهنگ مصرف بهینه و جلب مشارکت مردمی،کماکان شاهد عبور موفق از پیک بار تابستان باشیم.

در تقویم رسمی کشور ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا که به همراه چند دیپلمات کشورمان در مزار شریف افغانستان به دست گروه طالبان به شهادت رسید، روز خبرنگار نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن