سرانه استاندارد آموزشی در بروجرد پایین‌تر از میانگین استانی و کشوری است


سرانه استاندارد آموزشی در بروجرد پایین‌تر از میانگین استانی و کشوری است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: سرانه استاندارد آموزشی در بروجرد پایین‌تر از میانگین استانی و کشوری است.

علیرضا نخعی در جلسه بررسی مسائل نوسازی مدارس بروجرد که شامگاه ۱۶ مردادماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد به ازای ۵۶ هزار دانش‌آموز ۱۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای استاندارد آموزشی وجود دارد که کمتر از میانگین استانی و کشوری است.

وی با بیان اینکه پروژه حیات طیبه با یک طراحی درست یک گام موثر خواهد بود افزود: دو پروژه استخر دانش‌آموزی بروجرد و اشترینان از محل اعتبارات استانی تعریف شده‌اند و با توجه به تخصیص اندک این سهم اعتباراتی، چشم‌انداز مجهولی پیش‌روی اینگونه پروژه‌های مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: بروجرد از معدود شهرستان‌هایی است که خیرین مدرسه‌ساز سهم قابل توجهی را در بخش مدرسه‌سازی ایفا کرده‌اند.

نخعی اضافه کرد: دانش‌آموزان باید از لحاظ جسمی و فرهنگی رشد داشته باشند که با اجرای طرح آجر به آجر و مشارکت خیرین و دولت در ساخت فضاهای آموزشی، امید می‌رود گام‌های خوبی در خصوص احداث و بازسازی فضاهای آموزشی و استانداردسازی آن‌ها برداشته شود.

وی بیان کرد: در شرایط تعطیلی مدارس و افت و وقفه آموزشی، آموزش و پرورش بروجرد در زمینه رشد قبولی در امتحانات نهایی و نمره معدل دانش‌آموزان پیشرفت کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: آموزش و پرورش در شهر بروجرد ۵.۸ درصد رشد قبولی داشته که این یک اتفاق مبارک است.

نخعی اظهار کرد: در اشترینان که منطقه‌ای محروم محسوب می‌شود، شاهد رشد مثبت درصد قبولی دانش‌آموزان هستیم که اگر کمی تلاش شود شاهد بازده خوبی خواهیم بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام