باید در برابر هجمه‌های رسانه‌ای دشمن ایستاد و مقابله کرد


باید در برابر هجمه‌های رسانه‌ای دشمن ایستاد و مقابله کرد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: امروز که در یک نبرد نابرابر رسانه‌ای توسط دشمنان جمهوری اسلامی قرار گرفتیم که با نظر به آیات الهی لازم است بیش از گذشته در برابر هجمه‌های رسانه‌ای دشمن ایستاده و با آن مقابله کنیم.

حجت ‌الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی روز پنجشنبه در پیامی به مناسبت روز خبرنگار این روز را به اصحاب رسانه اصفهان تبریک گفت و افزود: با نظر به آیات الهی از جمله آیه (وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ ) لازم است بیش از گذشته در برابر هجمه‌های رسانه‌ای دشمن ایستاده و با آن مقابله کنیم بنابراین وجوب تاسیس رسانه و فعالیت در آن بر کسی پوشیده نیست اما حدود و ثغور این فعالیت موضوعی است که باید توسط تصمیم سازان فرهنگی و دینی مشخص و تعیین شود.

وی اظهارداشت: پیامبر مکرم اسلام (ص) معصوم بودند چرا که قرار بود خبری را از خدا به مردم منتقل نمایند و این جز با عصمت ایشان میسر نبود و ما به پیامبر، نبی یعنی خبر رسان می‌گوییم چرا که نبی کار رساندن خبر از خدا به مردم را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: همان کاری که امروز خبرنگاران و اصحاب رسانه عهده‌دار مسئولیت آن شدند و لازم است در انجام آن صحت، سرعت و دقت را مدنظر قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: رسانه امروز در خدمت بشر است چنان که در طول تاریخ با شکل‌های متفاوتی در خدمت بشر بوده بنابراین بر رسانه هم قواعد بشری می‌تواند حاکم باشد و هم قواعد الهی اما آنچه دارای عاقبت است آن رسانه‌ای است که قواعد الهی بر آن باشد و رسانه الهی باشد.

حجت الاسلام معتمدی افزود: ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی را که شهادت او و دوستان و هم‍کارانش سبب شد هفدهم مردادماه به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شود، روز خبرنگار را به تمام خدمت گذاران این عرصه از پیشکسوتان تا عزیزانی که به تازگی وارد این حیطه سخت و حساس شدند تبریک عرض نموده و برای تمامی فعالان این عرصه آرزوی سلامتی و موفقیت می‌نمایم.

۱۷ مردادماه به عنوان روز خبرنگار در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!