عملیات آسفالت محور اردستان- اصفهان آغاز شد


عملیات آسفالت محور اردستان- اصفهان آغاز شد

کاشان- ایرنا- عملیات اجرایی آسفالت محور اردستان به اصفهان عصر روز پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز این طرح گفت: طرح بسیار حایز اهمیت است زیرا محور اصلی به شمار می‌رود اما یک بانده بودن و نقاط حادثه‌خیزی که به خاطر هندسه راه وجود داشت و قوس‌های عمودی و افقی آن، خود به خود نیاز به ترمیم احساس می‌شد.

محمد اسلامی افزود: بهترین کار این بود، باند دوم اجرا و مسیر به بزرگراه تبدیل شود که این اقدام صورت گرفت و از همه مهم‌تر واریانت است که طول مسیر را کاهش داده و ایمنی، سرعت مطمئنه، کاهش مدت سفر و کاهش مصرف سوخت از مزیت‌های اجرای آن به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: ان‌شاء‌الله ظرف مدت سه ماه کار این طرح تمام می‌شود و زیر بار ترافیک می‌رود و بخش باقی مانده نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود مردم عزیز اردستان از آن بهره‌مند شوند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: نهضت راه‌سازی امروز الحمد الله در سراسر کشور برپا شده است و پیمانکاران شریف و محترم فعال در حوزه راه، کار را با وجود محدودیت‌ها بدون توقف پیش می‌برند که برای مردم آسایش و ایمنی به همراه می‌آورد.

وی با اشاره به افتتاح بخش سوم محور نایین- انارک، تشریح کرد: با وجود شرایط حاکم سالانه ۸۰۰ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه کردیم و امسال نیز ۸۰۰ کیلومتر دیگر اضافه می‌شود.

اسلامی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۴۳۰ کیلومتر آزادراه در کشور ادامه داد: ۵۱۸ کیلومتر آزادراه تا پایان دولت دوازدهم تحویل خواهیم داد و منجمله می‌توان به طرح کنارگذر شرق اصفهان اشاره کرد که کریدور شمالی- جنوبی است و مسیر را حدود ۱.۵ ساعت کاهش می‌دهد و به یاری خدا ۶۴ کیلومتر از این مسیر ۱۰۰ کیلومتری در ۲ هفته آینده در آیینی با حضور رییس جمهوری به صورت وبینار افتتاح خواهد شد.

وی در مورد هزینه این طرح‌های عمرانی اظهار داشت: مبالغ متفاوت است و اما در مجموع در بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها و راه‌های اصلی کشور دست‌کم حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سالانه هزینه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در مورد دیون پیمانکاران نیز بیان کرد: سال ۹۸ بخشی از این دیون پرداخت شد و در حال حاضر ۸۰۰ هزار میلیارد ریال طرح در دست اجرا داریم و حجم بدهکاری به ۱۸۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

وی افزود: یک نیاز واقعی داریم که بتوانیم حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال دیگر از مطالبات پیمانکاران را با استفاده از فرصت قانون بودجه کاهش بدهیم تا بتوانند با دست بازتر و راندمان بیشتری طرح‌ها را ادامه دهند تا بتوانیم به تحقق هدف‌های سالانه نزدیک شویم.

اسلامی با تبریک روز خبرنگار تصریح کرد: ان‌شاء‌الله در تعاملی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، برای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه تفاهم‌نامه‌ای امضا می‌کنیم تا در قالب طرح اقدام ملی مسکن بتوانیم این عزیزان را هم صاحب خانه کنیم.

به گزارش ایرنا، طول طرح آسفالت بزرگراه اردستان- اصفهان (واریانت کارخانه سیمان) به ۲۲ کیلومتر می‌رسد و ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آن تخصیص داده شده است.

این طرح که از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و تا کنون به اتمام نرسیده بود، پس از اجرا مسیر اردستان به اصفهان را حدود پنج کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

استان اصفهان در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یک‌هزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه و ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ دارد.

شهرستان ۴۲ هزار نفر اردستان با برخورداری از ۲ هزار کیلومتر راه همسنگ، ۱۴۱ آزادراه و ۱۰۰ کیلومتر جاده ترانزیت در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...