شیرمردان عرصه مقاومت، گرگ تحریم را به زانو درخواهند آورد


شیرمردان عرصه مقاومت، گرگ تحریم را به زانو درخواهند آورد

تهران- ایرنا- ستاد حقوق بشر گفت شیرمردان عرصه مقاومت گرگ تحریم را به زانو در خواهند آورد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگااه اطلاعرسانی ستاد حقوق بشر، معاون رئیس قوه قضاییه با حضور در سفارت لبنان و امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه انفجار دو روز پیش بیروت، مراتب تسلیت و همدردی آیتالله رئیسی رئیس قوه قضاییه به ملت و دولت لبنان را به حسن محمود عباس، سفیر این کشور در تهران اعلام نمود و بر همراهی دولت و ملت ایران با دولت و مردم لبنان برای گذر از شرایط سخت کنونی تأکید کرد.
در این نشست که سیدمجید تفرشی معاون اموربینالملل ستاد حقوق بشر نیز حضور داشت، علی باقری کنی معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به این که تعامل دو ملت ایران و لبنان، ریشه در تاریخ دارد، تصریح کرد: «آثار ثباتبخش و امنیتآفرین همکاریهای متنوع و متعدد دو ملت در سطح منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست».

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که در چهار دهه گذشته ملتهای ایران و لبنان با چالشها و مشکلات متعدد و مشابهی روبرو بودهاند، گفت: «همانطور که ملت ایران در مواجهه با اشغالگری صدام دیکتاتور، ایستادگی را برگزید و با اخراج دشمن از سرزمین خود، پیروز گردید، مقاومت ملت لبنان نیز اشغالگران صهیونیستها را به ستوه آورد و دشمن جنایتکار را مجبور به خروج ذلیلانه از خاک لبنان کرد». باقری کنی افزود: «تروریسم امنیتی که جلوهی اخیر آن تروریسم تکفیری بروز داشت، در مواجهه با عزم راسخ دو ملت ایران و لبنان، راهی جز نابودی را در پیش روی خود ندید و اکنون نیز رژیم امریکا تصور میکند با انداختن گرگ تحریم به جان دو ملت ایران و لبنان، میتواند استقلال و هویت آنها را به گروگان بگیرد، غافل از آن که شیرمردان عرصه مقاومت، گرگ تحریم را به زانو درخواهند آورد و عزت و پیشرفت را برای فرزندان خود به جای خواهند گذاشت».

باقری با اشاره به این که در طول چند دهه گذشته ملت لبنان توانست با غلبه بر چالش اشغالگری صهیونیستها، فتنهگری بیگانگان و تروریسم تکفیری مورد حمایت غربیها، سرافراز و سربلند از استقلال و هویت ملی خود دفاع کند، تصریح کرد: «امروز چشم طمع امریکا به اخلال در وحدت و انسجام ملی لبنان است تا به زعم خود ماهی منافع نامشروعش را از آب گلآلود اختلافات داخلی صید کند، اما هوشیاری و بصیرت ملت لبنان که نماد آن در مقاومت اسلامی متبلور است، اجازه نخواهد داد تا امریکاییها منافع خود را در قالب خواستههای قومی و مذهبی در لبنان دنبال کنند».

باقری کنی با ابلاغ مراتب تسلیت و همدردی رئیس قوه قضاییه به ملت و دولت لبنان، تأکید کرد: «یقین داریم پاداش همت بلند، عزم راسخ، همدلی فراگیر و مقاومت مؤمنانه ملت لبنان عبور موفق از این آزمون سخت و جانکاه خواهد بود و در این مسیر جمهوری اسلامی ایران از هیچ مساعدتی به مردم لبنان دریغ نخواهد کرد».

در این دیدار، سفیر لبنان نیز با ابراز قدردانی از حضور معاون رئیس قوه قضاییه در محل سفارت لبنان در تهران و ابراز همدردی با دولت و ملت این کشور، از علی باقری خواست تا مراتب تشکر و قدردانی دولت و ملت لبنان را به آیت الله رئیسی ابلاغ نماید.

سفیر لبنان با اشاره به همبستگی دو کشور در عرصههای مختلف ضمن تشکر از ابراز همدردی فراگیر و اعلام همکاری سریع مقامهای ایرانی برای کاهش آلام مردم لبنان، از آیت الله رئیسی بهعنوان دوست دیرینه و نزدیک لبنان یاد کرد و گفت ایشان روابط نزدیک و خوبی با رهبران لبنانی دارند.

سفیر لبنان اعلام همدردی رهبر انقلاب اسلامی را مرهمی بر آلام مردم لبنان دانست و تصریح کرد تعامل دستگاههای مختلف ایرانی و لبنانی پس از انفجار بیروت برای تأمین نیازهای اولیه بهویژه دارو، بیانگر صداقت رهبران ایران در همدردی با ملت لبنان در این ضایعه بزرگ است.

در پایان این دیدار، معاون رئیس قوه قضاییه در دفتر یادبود جانباختگان حادثه انفجار مهیب در بندر بیروت را امضا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک