خبرنگاران نمایندگان افکار عمومی هستند


خبرنگاران نمایندگان افکار عمومی هستند

حاجی میرزایی گفت: خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی هستند و تعامل سازنده با رسانه‌ها از جمله رکن‌های دستگا‌ه‌های دولتی‌ است.

خبرنگاران نمایندگان افکار عمومی هستند

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هفدهم مرداد، سال‌روز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار را تبریک گفت.

متن پیام وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

درباره نقش خبرنگار در جامعه امروز می‌توانم بگویم به تدریج که جوامع از سادگى به پیچیدگى میل می‌کنند و ارتباطات گسترش پیدا می کند؛ به مرور نقش هاى جدیدى تعریف شده و یا همان نقش‌ها پر رنگ می‌شوند.

خبرنگارى جزو نقش هایى است که به جز انتقال خبر، حالا بخش تفکیک ناپذیر پیشرفت و توسعه جوامع و لازمه حکم‌رانی صحیح و شایسته است. این نقش از انتقال خبر به عاملی برای شفافیت، مسئولیت پذیری و نظارت عمومی مردم توسعه پیدا کرده است.

این حرفه با مفاهیمی مثل اغناسازی، اجماع سازی، گفتمان سازی ترکیب می‌شود. برای اینکه هدفی را پیش ببریم و مفهومی را توسعه دهیم، نیازمند است نقش خبرنگار به عمیق‌ترین شکل خودش بروز و ظهور پیدا کند.

ما به این نقش برای ادامه کار و فعالیت نیازمندیم و باید برایش راه و جایگاهی در خور در نظر بگیریم. تعامل سازنده با رسانه‌ها از جمله رکن‌های دستگا‌ه‌های دولتی‌ است. خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی هستند.

بیشتر بخوانید

خبرنگاران از اولین دقایق ورود کرونا به کشور در کنار ما بودند

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟