زالی: مردم استان تهران از زدن ماسک استقبال کردند


فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: بررسی‌های صورت گرفته در مناطق مختلف استان تهران نشان داده که مردم استان در هفته‌های اخیر به خوبی از ماسک استفاده کرده‌اند.

آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زالی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه شهرستان پاکدشت در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین مسأله در مقابله با شیوع ویروس کرونا، افزایش بار حفاظتی مردم و قطع چرخه بیولوژیک انتقال ویروس بیماری است که استفاده از ماسک، این مهم را محقق می‌کند.

وی افزود: امروز کشور در شرایط همگنی در مقابله با کرونا قرار داشته و همه مردم و مسوولان در تب و تاب جلوگیری از شیوع ویروس این بیماری هستند، تلاشی که با همکاری و همراهی مردم در رعایت مسائل بهداشتی به نتیجه مطلوب ختم می‌شود.

زالی: مردم استان تهران از زدن ماسک استقبال کردند

وی تصریح کرد: مهم‌ترین، مورد تأئید ترین و ساده ترین راهکار عملیاتی در قطع زنجیره انتقال ویروس بیماری کرونا، استفاده بهینه از ماسک به ویژه در فضاهای عمومی است،موضوعی که می‌تواند تا حد زیادی از شیوع این بیماری جلوگیری کند.

زالی اظهار کرد: بررسی میدانی صورت گرفت از مناطق مختلف تهران و شهرستان‌های استان نشان می‌دهد که مردم طی هفته‌های اخیر به خوبی از ماسک استفاده کرده و استقبال عمومی نسبت به استفاده از این وسیله افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: قطعا در کنار تلاش کادر درمانی، استفاده مناسب از ماسک می‌تواند مسوولان را در کنترل این بیماری کمک کند.

وی گفت: هموطنان برای نجات جان خود، خانواده، همراهان و همنوعان فقط از ماسک استفاده کرده و مسائل بهداشتی را رعایت کنند و یقین بدانند با رعایت این مسائل می‌توان کرونا را شکست داد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

سیماسادات لاری با بیان این که تعداد مبتلایان به کرونا در کشور به ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز و استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر