مدیرعامل گروه MTN: سهام خود را در ایرانسل واگذار می‌کنیم


ICTna.ir - مدیرعامل گروه MTN از برنامه خود برای خروج از بازار تلفن همراه خاورمیانه در میان مدت و از طریق فروش 75 درصد از سهامش در MTN سوریه و برنامه ریزی برای تمرکز بر بازار آفریقا خبر داد و تاکید کرد این شرکت درحال برنامه ریزی برای واگذار کردن 49 درصد سهام خود در ایرانسل است. به گزاش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری...

مدیرعامل گروه MTN: سهام خود را در ایرانسل واگذار می‌کنیم
ICTna.ir - مدیرعامل گروه MTN از برنامه خود برای خروج از بازار تلفن همراه خاورمیانه در میان مدت و از طریق فروش 75 درصد از سهامش در MTN سوریه و برنامه ریزی برای تمرکز بر بازار آفریقا خبر داد و تاکید کرد این شرکت درحال برنامه ریزی برای واگذار کردن 49 درصد سهام خود در ایرانسل است.

به گزاش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، راب شوتر، مدیرعامل گروه MTN در یک کنفرانس تلفنی با رسانه ها برای اعلام گزارش عملکرد این شرکت در نیمه نخست سال 2020 با اعلام این خبر گفت: مذاکرات گسترده ای را برای فروش سهام این اپراتور در سوریه به TeleInvest که مالک 25 درصد دیگر از سهام این اپراتور است را آغاز کرده ایم.
او افزود: با بازنگری و مرور برنامه های مان، به این باور رسیده ایم که بهتر است گروه MTN با خروج از منطقه خاورمیانه با نظم و برنامه ریزی، روی استراتژی پان آفریقایی خود تمرکز کند.
به گفته وی، ورود MTN به منطقه با اتهام های فراوانی مواجه شد که نادیده گرفته شدند از جمله اینکه برای دریافت پروانه فعالیت 15 ساله در ایران متهم شدیم که رشوه پرداخت کرده ایم یا اینکه به گروه های نظامی در افغانستان کمک کرده ایم.
شوتر تاکید کرد از سوی دیگر تحریم های آمریکا موجب شد تا بازگشت سرمایه و سودمان از فعالیت در ایران با سختی های فراوانی مواحه شود که کشمکش های طولانی مدت و چالش‌های باعث شد تا فعالیت در ایران کار بسیار سختی باشد.
مدیرعامل گروه MTN به عنوان سهامدار خارجی شرکت خدمات ارتباطی ام‌تی‌ان ایرانسل گفت: که تمرکز اولیه گروه روی خروج از فعالیت اپراتوری در سوریه، افغانستان و یمن و برنامه ریزی برای واگذار کردن 49 درصد سهام خود در ایرانسل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!