بستری بیماران کرونایی 20 الی 40 ساله در بابل افزایش یافت


بستری بیماران کرونایی 20 الی 40 ساله در بابل افزایش یافت

ساری - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل از تغییر رفتار و تغییر ماهیت عملکرد ویروس کرونا خبر داد و گفت که بستری بیماران کرونایی 20 الی 40 ساله در بیمارستان های زیر مجموعه این دانشگاه افزایش یافته است.

دکتر سید فرزاد جلالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این که تمامی ۲۲ شهر استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند ، افزود : استان ما در خیز دوم شیوع کرونا قرار دارد و این ویروس تغییر رفتار و ماهیت عملکرد داده و میزان سرایتش ۱۰ برابر شده است.

وی علت موج دوم شیوع ویروس کرونا را عدم رعایت مردم در چند هفته گذشته دانست و گفت : مازندران در روزهای تعطیل تقریبا به اندازه جمعیت استان مسافر دارد و این موضوع باعث می شود آلودگی هایی را به این استان آورده و همچنین آلودگی های اینجا را به استان های خود منتقل کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود : عامل اصلی شیوع موج دوم کرونا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است ، لذا استفاده از ماسک ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مکرر دست ها فوق العاده مهم است که باید رعایت شود.

دکتر جلالی گفت : استفاده از ماسک بسیار اهمیت دارد و ثابت شده اگر میزان استفاده از ماسک در میان شهروندان به ۹۵ درصد برسد اثر بخشی قطعی و بارزی در کاهش تعداد بیماران خواهد داشت که ولی با رعایت کمتر از ٩٠ درصد ماسک ، این میزان کاهش بیماری اتفاق نخواهد افتاد.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بابل بستری و در مقابل ۶۴ بیمار کرونایی از مراکز درمانی ترخیص شده اند و آمار کل بستری این نوع بیماران به ۳۳۹ نفر افزایش یافته است.

تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های بابل نیز به ۵۱ نفر رسیده است.

زنگ خطر ورود بیماری کووید ۱۹ به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

بستری بیماران کرونایی در بابل که از مدت سه ماه اخیر به کانال افزایشی برگشته است، همچنان روند افزایشی را ادامه می‌دهد. از ۱۴ تیرماه که وضعیت قرمز کرونایی در بابل اعلام شد برای توقف روند افزایشی بستری بیماران کرونایی محدودیت هایی اعمال شده است که تاکنون نتوانسته روند افزایشی روزانه بستری بیماران را متوقف و به کانال نزولی برگرداند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۲۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک