تردد به ییلاقات پاشنه آشیل مقابله با کرونا در مازندران است


تردد به ییلاقات پاشنه آشیل مقابله با کرونا در مازندران است

ساری - ایرنا - نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مازندران با اظهار این که ویروس کرونا در حال حرکت به سمت روستاها و ییلاقات استان است ، گفت : رفت و برگشت تابستانه مردم به مناطق روستایی و ییلاقات علت اصلی این وضعیت و پاشنه آشیل مقابله با کرونا در مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر محمدمهدی ناصحی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های بابلسر و فریدونکنار که بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ در آنجا بستری هستند، در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در حال حاضر کانون شیوع ویروس کرونا به سمت روستاهای استان مازندران رفته است.

وی توضیح داد : متاسفانه موقعیت جغرافیایی مازندران به گونه ای است که رفت و آمد مکرر به روستا ها و ییلاقات در این فصل موجب پخش شدن ویروس کرونا در کل مناطق استان شده است .

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مازندران گفت : نظر شخصی من این است که راه‌های روستایی و ییلاقات مازندران بسته و از ورود افراد غیربومی و غیرساکن به این مناطق جلوگیری شود.

ناصحی افزود : لازم است تدبیری اتخاذ شود که گلوگاه‌ها و مناطق آلوده در سطح استان مازندران شناسایی و حتی قرنطینه شود.

وی با بیان اینکه تمرکز باید روی پیشگیری و کنترل شیوع ویروس باشد ، گفت : اگر اقدامت پیشگیرانه صورت نگیرد به هر اندازه هم که بیمارستان ساخته شود به سرعت ظرفیت آن پر خواهد شد.

ناصحی همچنین نظارت بر اصناف را یکی از مهمترین راه های پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا و کاهشی شدن ابتلا به بیماری کووید-١٩ دانست و افزود : متاسفانه بازرسی هایی که صورت گرفته نشان می دهد بسیاری از بازاریان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعلل می کنند.

وی تاکید کرد : باتوجه به اینکه مازندران از نعمت پزشک خانواده برخورادار است ، انتظار این بود که وضعیت استان قرمز نشود ولی به دلیل فاصله‌گیری مردم از پروتکل های بهداشتی و برگزاری مراسم عروسی و عزا وجود پزشکان خانواده نیز نتوانست مانع شیوع و گسترش ویروس کروان شود.

دکتر محمدمهدی ناصحی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان مازندران به همراه یک هیات ۱۰ نفره به منظور ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در مقابله به کرونا و بررسی آخرین وضعیت استان و مشخص کردن کمبودها و نیازها به مازندران سفر کرد. سفر وی و هیات همراه که از سه شنبه این هفته شروع شد سه روزه بود که امروز پایان می یابد.

با شیوع موج دوم ویروس کرونا در مازندران از هفته دوم تیر ماه سال جاری ، وضعیت این استان قرمز شد و تاکنون چهار نماینده از سوی وزیر بهداشت برای بررسی وضعیت کرونایی استان و ارزیابی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی مازندران و تجهیزات و امکانات بیمارستانی به این خطه شمال کشور سفر کرده اند.
پیش از این دو بار دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت و دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت از بیمارستان های کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بازدید و در نشست استانی مقابله با کرونا به ریاست استاندار مازندران نیز شرکت کردند.
بر اساس آمار ، هم اکنون یکهزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به کووید - ۱۹ در بیمارستان های زیر پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه