خبری مخابره کنید که قفلی را باز یا دردی را دوا کند


خبری مخابره کنید که قفلی را باز یا دردی را دوا کند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان معتقد است که خبرنگاران همواره در حال مجاهدت قلمی هستند.

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن خبرنگاران استان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اظهار کرد: خبرنگاری یک کار مقدس و پرزحمت است.

وی از شهادت شهید صارمی در غربت به عنوان افتخاری برای اصحاب رسانه نام برد و تصریح کرد: رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس هم منشاء خدمات زیادی بودند.

این عضو خبرگان رهبری ضمن برحذر داشتن اصحاب رسانه از ورود به حواشی‌، خطاب به خبرنگاران استان اظهار کرد: بکوشید که به اخبار مهم و مفید که سودی برای مردم و کشور دارد بپردازید. سعی کنید بیشتر به اخباری بپردازید که قفلی را باز و یا دردی را دوا کنند.

وی به تمجید از عملکرد خبرنگاران در شرایط کرونایی پرداخت و تصریح کرد: سعی کنید در این ایام با قلم و اخبار خود هم مردم را به رعایت بهداشت و توصیه‌ها دعوت کنید و هم با قدرت قلم خود به کادر درمانی بیمارستان‌ها و پزشکان و پرستاران روحیه بدهید.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه خبر باید با سند و تحقیق به دست آمده باشد خاطرنشان کرد: وجود تکذیبه‌ها در رسانه‌ها اتفاق خوبی نیست. نباید خبری را منتشر کرد که بعد از مدتی تکذیب شود.

امام جمعه سمنان، امانتداری و صداقت را دو مولفه مهم برای خبرنگاران برشمرد و افزود: بازی با آبروی مردم حرام است. خبری که با آبروی افراد بازی می‌کند، ضبط‌ و نشرش حرام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر لزوم کمک به وحدت در کشور و استان تاکید و تصریح کرد: اگر خبری حتی اگر صحت داشته باشد اما تصور می‌کنید که به وحدت جامعه آسیب می‌رساند از انتشار آن پرهیز کنید چرا که اصولا دین اسلام دین وحدت و برادری است.

وی با بیان اینکه قلم خبرنگار باید عامل به وحت باشد اظهار کرد: از انتشار خبرهای نیش‌دار اجتناب کنید.

آیت‌الله شاهچراغی بر لزوم پشتیبانی فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرنگاران تاکید کرد و گفت: مسوولان استان و از جمله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار سمنان که از استانداران خوب و مورد تایید است باید از خبرنگاران حمایت بیشتری کنند. متاسفانه برخی از خبرنگاران از نظر درآمد با شرایط دشواری روبرو هستند که این رویه زیبنده جامعه ما نیست.

به گزارش ایسنا در ابتدای این دیدار محمدتقی قدس رئیس انجمن خبرنگاران استان ضمن ارائه گزارشی به نماینده ولی‌فقیه در استان از امام جمعه سمنان خواست از اصحاب رسانه استان حمایت معنوی کند.

قدس با برشمردن بخشی از مشکلات خبرنگاران خواستار همکاری بیشتر مدیران با اصحاب رسانه و خبر در استان شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا