مسابقات قرآن دانش‌آموزان مسیر ابتدایی رسیدن به اهداف متعالی باشد


مسابقات قرآن دانش‌آموزان مسیر ابتدایی رسیدن به اهداف متعالی باشد

محمدمهدی بحرالعلوم، داور سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور، برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی را زمینه‌ساز تعالی آنان برشمرد.

مسابقات قرآن دانش‌آموزان مسیر ابتدایی رسیدن به اهداف متعالی باشد

مهدی بحرالعلوم، داور سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این دوره از مسابقات، که همه حول محور قرآن با نام قرآن در کنار هم گرد آمده‌اند‌ و به فرهنگ قرآنی خدمت می‌کنند، به طرح یک سؤال پرداخت و گفت: آیا مسابقاتی که امروزه تحت عنوان مسابقات قرآن برگزار می‌شود در متون اسلامی، اعم از قرآن، روایات و سنت اهل بیت(ع) دیده می‌شود یا خیر؟ زمانی که سیره نبوی و سیره اهل بیت(ع) را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که مسابقاتی شبیه امروز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد این مسابقات به عنوان روشی به منظور جلب و جذب توجه مخاطبان به قرآن کریم برای جامعه کنونی برنامه‌ریزی شده است، افزود: مسابقات ابزار خوبی برای جذب مخاطب به قرآن است و موجب می‌شود که توسعه آن اهمیت و جایگاه خاصی برای برگزارکنندگان این دوره از مسابقات داشته باشد.

این پیشکسوت قرآنی با بیان اینکه در کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی که در آن عده معدودی از مسلمانان زندگی می‌کنند نیز از این دست مسابقات دیده می‌شود، ادامه داد: در آیات قرآن در سوره مبارکه حدید آمده است که برای رسیدن به مغفرت الهی و بهشتی که عرض و طول آن برای مؤمنان مثل آسمان و زمین است، از یکدیگر سبقت بگیرید و همین امر موجب می‌شود که سبقت گرفتن از یکدیگر در ترویج فرهنگ قرآنی، جایگاهی والا در خیرات و رسیدن به پاداش بزرگ الهی در آخرت داشته باشد.

این پیشکسوت قرآنی کشور مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان را راهی ابتدایی برای رسیدن به هدف اصلی قرآن برشمرد و اظهار کرد: شرکت کنندگان، برگزارکنندگان و داوران این مسابقات نباید این مسیر نورانی را فراموش کنند.

وی در پایان تأکید کرد: مسابقات قرآن دانش‌آموزان یکی از بهترین، شادترین و اصیل‌ترین مسابقات قرآنی کشور است و من این افتخار را دارم که چند سال به عنوان داور حضور داشته‌ام و امید دارم که امسال نیز با وجود بیماری کرونا، این مسابقات با قوت و قدرت بیشتری برگزار شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / بمباران 2 مرکز نظامی اسرائیلی توسط حزب‌الله لبنان